Au fost implicate bănci, lanţuri de magazine din care s-au furat datele de card ale clienţilor, dar şi guvernul american, din serverele căruia s-au furat date despre funcţionarii publici.
Cu tot cu loviturile mai mici, anul trecut s-au furat mai bine de 500 de milioane de identităţi digitale - credenţiale, id-uri şi parole ce ajung apoi să fie folosite fără drept.
Potrivit companiei de securitate cibernetică Symantec, s-au înmulţit şi atacurile care au ca scop şantajul şi răscumpărările băneşti.
Hackerii au dat cu 35% mai multe lovituri de acest gen decât în anul anterior. Cu 200% au crescut însă înşelătoriile cu asistenţa tehnică falsă. Sunt acele mesaje online care-i spun utilizatorului că dispozitivul său a fost infectat cu un virus şi că pentru a scăpa de el trebuie să instaleze un anumit program. Această practică se ridică acum la nivel de industrie.
Symantec descrie afaceri tot mai sofisticate - Call Centere în care oamenii au weekendul liber ca la un job normal, dar unde scopul lor e să-i păcălească pe „clienţi” să-i lase să le controleze PC-ul de la distanţă, chipurile pentru a le rezolva problemele tehnice.