94,4% dintre gospodăriile românești au cablu

Data publicării:
televizor telecomanda rcs rds

În urmă cu un deceniu, piaţa de recepţie a programelor TV era mult mai mică decât în prezent. Marea majoritate a celor aproape 3,8 milioane de abonaţi din 2005 recepţionau prin cablu posturile de televiziune, în vreme ce antenele satelit şi conexiunile IPTV erau aproape inexistente.

Însă, în anii ce au urmat piaţa a cunoscut o creştere spectaculoasă. Televiziunea prin cablu şi-a consolidat poziţia şi în paralel s-a dezvoltat substanţial televiziunea prin satelit captată de antenele instalate la fereastra abonaţilor.

Aşa se face că anul trecut serviciile de televiziune au sărit în premieră de șapte milioane de abonaţi. Este un grad de acoperire de 94,4% dintre gospodării, unul dintre cele mai mari din Europa.

Din totalul de șapte milioane de abonaţi, peste patru milioane şi jumătate recepţionează televiziune prin cablu. Mai mult, 2,4 milioane sunt abonaţi ai televiziunii prin satelit, în vreme ce serviciile IPTV nu au reuşit să aibă prea mult succes şi au mai puţin de 100.000 de utilizatori.

Cândva o noutate, televiziunea digitală reprezintă acum peste 60% din totalul pieţei, arată datele ANCOM.

Cel mai mare operator de servicii de recepţie a programelor TV este RCS & RDS, cu aproape 3,4 milioane de abonaţi dintre care, 2,6 milioane de abonaţi şi încă 750.000 prin satelit. Pe locul al doilea este Telekom, care are în total 1,45 de milioane de abonaţi la serviciile sale de televiziune prin, satelit cablu şi IPTV. Podiumul este completat de UPC cu 1,24 de milioane de abonaţi, cei mai mulţi la recepţia televiziunii prin cablu.

Transpus în procente, numărul de clienţi arată că RCS & RDS are o cotă de piaţă cumulată de aproape 47,5% pentru serviciile de televiziune prin cablu şi satelit. Compania de pe locul al doilea, Telekom deţine 20% din totalul abonamentelor, în vreme ce UPC are o cotă cumulată de piaţă de 17,5%.

De remarcat este faptul că piaţa de televiziune a crescut în ultimii ani suficient de mult cât să le permită tututor marilor operatori să îşi sporească numărul de abonaţi.

În medie, fiecare abonat îşi petrece patru ore în faţa televizorului. Iar serviciile de recepţie a programelor TV, indiferent dacă sunt prin cablu sau prin satelit, au o răspândire mai mare decât internetul fix, care la finele anului trecut aduna 4,3 milioane de conexiuni.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„La populaţie oprim pur şi simplu atât energia electrică, cât şi gazele”: Cinismul lui Ceauşescu în iarna...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Concluzia sumbră a fostului comandant suprem al armatei ucrainene, după ce Coreea de Nord s-a implicat în...
Newsweek
ADEVERINȚA care asigură o creștere de pensie la Mica Recalculare. Ce venituri nepermanente contează?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Johnny Depp: Toată lumea a fost împotriva mea. Nu am resentimente sau vreo rezervă de ură
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”