10% din piaţa reclamelor online reprezintă pură fraudă

Data publicării:
reclama

Frauda cu reclame pe internet va ajunge în acest an la 7,2 miliarde de dolari, estimează Asociaţia Naţională a Publicitarilor din America. La vânzări de 77 de miliarde, se poate spune practic că 10% din această piaţă e o fraudă. Iar comparativ cu frauda cu carduri bancare, frauda reclamelor online e de 170 de ori mai întâlnită. Ironia face că reclama online a fost iniţial privită ca soluţie la toate problemele publicitatii din ziar şi de la televizor. Cel care ia reclamă în ziar nu ştie dacă consumatorul ţintă nu cumva a dat pagina, iar la televizor e posibil ca în timp ce rulează reclama, omul să-şi prepare ceaiul. Publicitatea digitală însă trebuia să cuantifice exact efectul, trebuia să ştie cât de vizionată e reclama cu adevărat.

Şi ştie asta, doar că nu poate şti cât de vizionată e de oameni. Măsurătorile precise şi plata per vizionare au făcut profitabilă folosirea roboţilor, ori aşa numiţii boţi, în jargonul publicitarilor. Date citate de Financial Times arată că pe 10% din calculatoarele din America sunt instalate programe care navighează de capul lor fără ca proprietarul să ştie. Mai mult, unele studii au arătat cum din vizionările anumitor reclame doar 20% au fost generate cu adevărat de oameni, altele au ajuns însă la un procent mult mai mic de 2%.

Succesul reclamei online e atât de nesigur fiindcă şi sistemul în care operează e complex. Între cumpărător şi vânzătorul de reclamă există straturi întregi de intermediari, e şi multă automatizare iar la final e neclar cine cui vinde publicitate şi pe ce site ar trebui să apară reclama mai exact. Într-o ceaţă ca aceasta, înşelătoriile pot fi oriunde. Până şi platforma de vânzări a Google are 1.000 de oameni care se ocupă exclusiv cu dezvoltarea soluţiilor de eliminare a fraudelor din sistem.

Totuşi, frauda nu dispare, asta şi din cauză că platformele online, fie că sunt ziare sau bloguri, sunt disperate să încaseze. Concurenţa pentru spaţii de vânzare e atât de mare încât preţul reclamei online e foarte jos. De multe ori vizionările cerute trebuie să fie de ordinul milioanelor iar banii încasaţi sunt puţini. Multe siteuri sunt dispuse să nu joace corect pentru a-şi maximiza veniturile. Ar putea oferi conţinut mai bun, dar frauda e atât de extinsă încât apare o problemă uriaşă de concurenţă neloială. Totuşi, tot mai multe companii devin circumspecte vis-a-vis de vizionările suspect de mari ale unor siteuri şi preferă să nu se mai încreadă în cifre. La final marfa nu e traficul online de fapt, ci efectul real pe care reclama îl are asupra vânzărilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care plătesc datorii karmice în 2025. Lecții și provocări pentru acești nativi
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Care pensionari iau 375 lei în plus la pensie în decembrie? Cum și când se acordă banii?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Jason Statham știe să se distreze. Actorul din „Fast & Furious”, surprins într-un carusel din Winter...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”