iPhone X, un model de lux ce marchează a 10-a aniversare a smartphone-urilor create de Apple, va ajunge în magazine vineri, 3 noiembrie, și va încerca să îi convingă încă o dată pe cumpărători de capacitatea de inovare pe care o deține această companie americană pe o piață deja suprapopulată, informează AFP, citată de Agerpres.
iPhone X - al cărui nume se pronunță „iPhone Ten” - prezintă o nouă „fizionomie”.
Producătorii au renunțat la celebrul buton rotund „Home” situat în partea de jos a ecranului: el acoperă de acum aproape întreaga parte din față a aparatului. Alte noutăți: noua versiune de telefon se deblochează printr-un soft de recunoaștere facială și dispune de un ecran de ultimă generație de tip OLED.
Comercializat începând de la 999 de dolari în Statele Unite, modelul iPhone X va fi lansat simultan în 50 de țări.
Grupul Apple a prezentat noul model, așteptat cu mare nerăbdare de fani, la jumătatea lunii septembrie, în timp ce un alt model nou, iPhone 8, este disponibil pe piață începând din 22 septembrie.
La fel ca la orice lansare a sa, grupul Apple se așteaptă să fie criticat și pentru iPhone X, în contextul în care numeroase informații neoficiale vorbesc despre vânzări dezamăgitoare pentru modelul iPhone 8.
Grupul american încearcă în aceste zile să stimuleze apetitul fanilor, invitându-i pe cumpărători prin intermediul site-ului său oficial „să vină devreme” în magazinele companiei pentru a cumpăra un model iPhone X, alimentând astfel zvonurile persistente referitoare la disponibilitatea limitată a modelului. Apple s-a limitat să anunțe, fără să dezvăluie cifre oficiale, că cererea pentru noul model a atins „un nivel foarte ridicat”.
iPhone X, despre care Tim Cook, CEO-ul grupului Apple, a spus că reprezintă „viitorul din domeniul smartphone-urilor”, este disponibil în sistem de precomandă începând din 27 octombrie, iar stocurile se epuizează în doar câteva minute, potrivit analiștilor și presei americane. Timpul de așteptare până când un client poate să intre în posesia unui iPhone X poate să ajungă până la șase săptămâni.
„Este un bun exemplu pentru prezent, însă acesta nu este viitorul”, a declarat analistul independent Rob Enderle. După părerea lui, iPhone X „reunește tehnologii care nu au fost niciodată combinate în trecut, dar nu este un telefon revoluționar”.
Analiștii contactați de AFP sunt de părere că cererea pentru iPhone X va fi considerabilă, fără îndoială alimentată de fanii fideli ai mărcii Apple, care au au putut să aleagă să renunțe la iPhone 8 în așteptarea lansării pe piață a acestui model aniversar.
Mai multe caracteristici (ecran OLED pe întreaga parte frontală, încărcător fără fir) ale noului model există deja la dispozitive lansate de concurență, în special de liderul mondial în domeniu, compania sud-coreeană Samsung.
Inteligență artificială
Potrivit lui Tuong Huy Nguyen, analist specializat în smartphone-uri din cadrul cabinetului Gartner, „Apple poate să lanseze ceva (un produs, n.r.) pe care un concurent l-a lansat deja în urmă cu trei ani și, totuși, să facă piața să înnebunească complet”.
Chiar dacă ajunge într-un anumit sector în urma altor competitori, Apple „este capabil să spună că s-a descurcat mai bine decât ei”, a adăugat același specialist.
„Cred că iPhone X se descurcă foarte bine”, a subliniat Bob O'Donnell de la cabinetul Techanalysis Research. „Ceea ce nu știm încă este dacă acest succes se datorează unei cereri ridicate sau unei disponibilități limitate. Poate câte puțin din amândouă”.
Într-o perioadă în care toate smartphone-urile de top sunt echipate cu inteligență artificială, performanțele lui Siri, asistentul vocal al grupului Apple, vor fi de asemenea analizate în cele mai mici detalii.
„Este de notorietate faptul că Siri a rămas în urmă, în raport cu Google Assistant și cu Alexa de la Amazon”, a adăugat Bob O'Donnell.
De altfel, Google a făcut din inteligența artificială și din asistentul său virtual (Assistant) principalul argument de vânzare pentru a-și promova cel mai recent smartphone, Pixel 2, lansat de curând pe piață.
Consumatorii și analiștii vor analiza cu atenție și performanțele sistemului de recunoaștere facială Face ID, creat pentru ca utilizatorul să poată să își deblocheze telefonul iPhone X prin identificarea, în trei dimensiuni, a chipului proprietarului.
În afară de Pixel 2, cumpărătorii așteaptă și alte telefoane de top, concurente directe ale lui iPhone X, precum Galaxy Note8 produs de Samsung și Mate 10 produs de compania chineză Huawei, devenită al treilea vânzător mondial de smartphone-uri pe plan mondial.
De la lansarea brandului iPhone în 2007, modelele sale au fost vândute în peste 1,2 miliarde de exemplare. Apple, care controlează aproximativ 12% din piața mondială de smartphone-uri, a vândut alte 40 de milioane de iPhone-uri între aprilie și iunie, însă vânzările grupului dau semne de încetinire. Compania americană va anunța joi, în același timp cu rezultatele sale financiare, și noile cifre aferente vânzărilor sale.