Realitatea virtuală trece dincolo de jocuri. A patra revoluție industrială

Data publicării:
realitate virtuala

Cel mai mare târg de jocuri video din lume şi-a deschis porţile la Koln. În centrul interesului e realitatea virtuală şi utilizările ei dincolo de lumea jocurilor. Dezvoltatorii vorbesc despre industria 4.0. A patra revoluţie industrială care face pasul de la fabrica automatizată la fabrica inteligentă.

Sub moto-ul „Eroi într-o nouă dimensiune”, târgul Gamescon îşi concentrează toată atenţia asupra realităţii virtuale. 2016 e anul lansării Playstation-ului VR, căştilor Oculus Rift şi Vive de la HTC. Preţurile merg de la 400 de dolari în sus, însă dezvoltatorii spun că jocurile nu mai seamănă cu nimic de până acum.

Jucătorii se izolează de realitate şi plonjează într-o lume nouă, se mişcă într-o lume nouă, trăiesc emoţii noi acolo. E o experienţă foarte intensă.

Aplicaţiile însă nu se limitează la jocurile video. Realitatea virtuală poate schimba orice, de la educaţia elevilor la antrenamentele piloţilor, poate simula operaţii chirurgicale şi poate transforma cinematografia. Apogeul tehnologiei însă poate fi atins în industrie.

Folosim căştile de realitate virtuală în industrie, de pildă în industria auto, în medicină, în educaţie. Sunt atât de multe posibilităţi. Amuzant e că limitele ţin mai degrabă de imaginaţia noastră decât de ce putem face cu aceste tehnologii. Cu fiecare idee deschidem o nouă arie de utilizare”, spune Graham Breen, managerul proiectului Vive al HTC.

Aproape 9 miliarde de dolari s-au investit până acum în dezvoltarea dispozitivelor de realitate virtuală, iar Deloitte estimează că încasările industriei vor trece abia în acest an pragul de un miliard. Compania de consultanţă se aşteaptă la vânzări de 2,5 milioane de console în acest an şi 10 milioane de jocuri.

Dincolo de distracţie, în celelalte sfere de utilizare, experimentele continuă. Înainte ca industria să-şi dea seama cum va crea fabrica inteligentă, marii comercianţi au dat deja formă magazinului inteligent. Ikea, Tommy Hilfiger, Lowe Toms şi NorthFace au inclus deja realitatea virtuală în eforturile lor de marketing. Clienţii pot decide cum să-şi mobileze camera în realitatea virtuală, pot vedea prezentările de modă de parcă ar sta în primul rând şi se pot face o plimbare virtuală prin Marele Canion fără a ieşi din magazin.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Îmbrăcată într-o fustă cât o palmă, Ștefania i-a stârnit la comentarii pe fanii ei: "Ce vă dezbrăcați, frate...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Imagini inedite cu un cerb care se bălăcește în Parcul Național Bucegi: „Cineva intră în jocul tânărului...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...