Elon Musk a primit aprobare pentru construirea unui Hyperloop
Data actualizării: Data publicării:
Miliardarul Elon Musk a anunţat joi că a obţinut o ”aprobare verbală” pentru construcţia unui sistem de transport subteran ultra-rapid între Washington şi New York, care ar reduce timpul de călătorie între cele două oraşe cu circa o oră şi jumătate, transmite Reuters citat de News.ro.
Şeful producătorului de automobile electrice Tesla şi al constructorului de rachete SpaceX nu a oferit detalii privind instituţia care a aprobat proiectul, care ar putea avea ca rezultat cel mai lung tunel din lume.
Musk vrea să revoluţioneze transporturile prin trimiterea pasagerilor şi a mărfurilor prin capsule care vor circula prin tuburi vidate cunoscute sub numele de hyperloop.
Oficiali de la Washington şi New York au spus că nu au aprobat vreun proiect şi, potrivit legislaţiei federale, Musk are nevoie de autorizaţii de mediu şi de construcţie pentru a pune în practică un astfel de proiect ambiţios.
Musk a înfiinţat recent o companie numită Boring Company pentru a construi tuneluri de transport destinate acestui sistem, despre care afirmă că va fi mult mai rapid decât trenurile actuale de mare viteză şi va folosi propulsie electromagnetică.
Investitorul a scris joi pe Twitter că a primit acordul verbal al guvernului pentru ca Boring Company să construiască un sistem subteran hyperloop între New York şi Washington, prin care durata călătoriei ar fi de 29 de minute.
Trenul de mare viteză Acela al Amtrak are nevoie de aproape trei ore pentru a parcurge distanţa de 355 de kilometri dintre cele două oraşe, dacă nu au loc întârzieri.
Întrebată despre cine a oferit aprobarea, Boring Company a anunţat într-un comunicat că se aşteaptă ca aprobările oficiale necesare să fie obţinute în acest an.
Musk a mai scris că un prim set de tuneluri ar fi pentru atenuarea aglomeraţiei urbane din zona extinsă a Los Angeles-ului, adăugând că probabil va fi construită o linie între Los Angeles şi San Francisco şi o altă în Texas.
Omul de afaceri a recunoscut că este mult de lucru înainte de obţinerea aprobării oficiale, dar că este optimist.
Semnalând că mesajele lui Musk de pe Twitter ar putea fi premature, secretarul de presă al primăriei din new York, Bill de Blasio, a scris la rândul său pe Twitter că ”Asta este o noutate pentru primărie”.
Musk a scris ulterior pe Twitter că susţinătorii ar trebui să facă lobby pe lângă oficialii guvernului.
Prin călătoria prin tuburi cu vid, pe bandă magnetică, trenurile hyperloop ar evita să fie încetinite de presiunea aerului sau fricţiunea roţilor pe şine, devenind astfel mai rapide şi mai ieftin de operat, potrivit susţintorilor. Un număr de startup-uri au început să dezvolte tehnologia, în pofida îngrijorărilor legate de costuri şi practicalitate.
Potrivit site-ului Boring Company, unele proiecte pentru astfel de tuneluri costă până la 1 miliard de dolari pe milă, dar obiectivul este de reducere a costurilor de cel puţin 10 ori.
În 2013, Musk afirma că o linie hyperloop de aproximativ 400 de mile 9640 kilometri) între Los Angeles şi San Francisco ar costa mai puţin de 6 miliarde de dolari, iar construcţia ar dura 7-10 ani.
Preşedintele Donald Trump s-a întâlnit în martie cu Musk, care i-a prezentat ideea Boring Company, potrivit unor oficiali de la Casa Albă. Musk a mai vorbit despre planurile sale de a lansa o misiune pe Marte.
Directorul Consiliului Economic Naţional al Casei Albe, Gary Cohn, a lăudat în aprilie ideea lui Musk de a folosi tuneluri pentru a accelera circulaţia feroviară în regiunile intens populate de pe coasta de est a Statelor Unite şi pentru reducerea aglomeraţiei din traficul oraşului Los Angeles.