Volvo se „chinezărește”

Data publicării:
volvo

Volvo se transformă rapid într-o marcă chinezească. Intrat sub tutela Geely, producătorul suedez prezintă două maşini de lux ţintite direct către chinezul cu bani, cu ignorarea consumatorului occidental.

Producţia se mută şi ea treptat în China, dar se ridică întrebarea dacă nu cumva să fii Made în China dă rău pentru o marcă suedeză cu o istorie de aproape 90 de ani. Până acum pariul a fost câştigător, dar pe viitor marea provocare pentru Volvo e să nu îşi dilueze propriul brand.

Cumpărat de Geely în urmă cu șase ani, Volvo începe să împrumute masiv din ADN-ul părinţilor adoptivi. De la modelele scoase şi până la investiţiile plănuite, tot ce fac suedezii se învârte în jurul Chinei. Volvo a prezentat acolo două versiuni alungite ale sedanurilor S90 menite să-şi facă loc cu coatele în piaţa premium a Chinei.

Maşinile de lux vin cu frigider şi pahare de cristal, iar modelul Excellence nu mai are scaunul de pasageri din dreapta faţă fiind gândit pentru cei care au şoferi. Noile Volvo-uri vor fi cele mai sofisticate maşini făcute vreodată în China. Doar că folosesc tehnologia dezvoltată de suedezi care acum este transferată.

Producţia lui S90 se va muta din Europa în Asia, la fel şi viitoarele modele din seriile 40 şi 60.

Volvo lucrează deja la a treia fabrică în China, în vreme ce în Europa are doar două. La cea mai recentă uzină, Volvo şi compania mamă Geely vor produce împreună, iar suedezii recunosc că integrarea celor două companii trebuie să se facă fără ca niciuna să nu-şi piardă identitatea.

„Sunt în balanţă sinergiile şi economiile de scară versus diluarea mărcilor. Dacă înclini într-o direcţie, ambii vor produce aceeaşi maşină. În cealaltă direcţie, nu mai au nimic în comun şi rezultă două maşini diferite. Cred că trebuie să aterizăm undeva la mijloc”, spune Hakan Samuelsson, director general la Volvo.

Chiar dacă experimentul chinezesc al Volvo e o premieră, suedezii totuşi calcă parţial pe urmele grupului Volkswagen. Viziunea Geely însă e diferită de a nemţilor - la începuturile companiei, fondatorul îi explica presei că maşina e doar o canapea pe patru roţi, idee de care Volvo s-ar putea lovi des mai ales că industria auto devine foarte sofisticată tehnologic.

Pentru moment însă, Volvo se simte bine sub aripa chinezilor, iar echipa pe care o fac pare să funcţioneze.

Volvo a avut anul trecut vânzări în creştere, iar Geely şi-a crescut livrările cu 22%.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Îmbrăcată într-o fustă cât o palmă, Ștefania i-a stârnit la comentarii pe fanii ei: "Ce vă dezbrăcați, frate...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...