Volvo se „chinezărește”

Data publicării:
volvo

Volvo se transformă rapid într-o marcă chinezească. Intrat sub tutela Geely, producătorul suedez prezintă două maşini de lux ţintite direct către chinezul cu bani, cu ignorarea consumatorului occidental.

Producţia se mută şi ea treptat în China, dar se ridică întrebarea dacă nu cumva să fii Made în China dă rău pentru o marcă suedeză cu o istorie de aproape 90 de ani. Până acum pariul a fost câştigător, dar pe viitor marea provocare pentru Volvo e să nu îşi dilueze propriul brand.

Cumpărat de Geely în urmă cu șase ani, Volvo începe să împrumute masiv din ADN-ul părinţilor adoptivi. De la modelele scoase şi până la investiţiile plănuite, tot ce fac suedezii se învârte în jurul Chinei. Volvo a prezentat acolo două versiuni alungite ale sedanurilor S90 menite să-şi facă loc cu coatele în piaţa premium a Chinei.

Maşinile de lux vin cu frigider şi pahare de cristal, iar modelul Excellence nu mai are scaunul de pasageri din dreapta faţă fiind gândit pentru cei care au şoferi. Noile Volvo-uri vor fi cele mai sofisticate maşini făcute vreodată în China. Doar că folosesc tehnologia dezvoltată de suedezi care acum este transferată.

Producţia lui S90 se va muta din Europa în Asia, la fel şi viitoarele modele din seriile 40 şi 60.

Volvo lucrează deja la a treia fabrică în China, în vreme ce în Europa are doar două. La cea mai recentă uzină, Volvo şi compania mamă Geely vor produce împreună, iar suedezii recunosc că integrarea celor două companii trebuie să se facă fără ca niciuna să nu-şi piardă identitatea.

„Sunt în balanţă sinergiile şi economiile de scară versus diluarea mărcilor. Dacă înclini într-o direcţie, ambii vor produce aceeaşi maşină. În cealaltă direcţie, nu mai au nimic în comun şi rezultă două maşini diferite. Cred că trebuie să aterizăm undeva la mijloc”, spune Hakan Samuelsson, director general la Volvo.

Chiar dacă experimentul chinezesc al Volvo e o premieră, suedezii totuşi calcă parţial pe urmele grupului Volkswagen. Viziunea Geely însă e diferită de a nemţilor - la începuturile companiei, fondatorul îi explica presei că maşina e doar o canapea pe patru roţi, idee de care Volvo s-ar putea lovi des mai ales că industria auto devine foarte sofisticată tehnologic.

Pentru moment însă, Volvo se simte bine sub aripa chinezilor, iar echipa pe care o fac pare să funcţioneze.

Volvo a avut anul trecut vânzări în creştere, iar Geely şi-a crescut livrările cu 22%.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Cum reacționează Simona Țăranu la avansurile fotbaliștilor. „Nu e mit e realitate”
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Vezi cele mai frumoase glampinguri din Europa. 12 destinatii pentru o experienta inedita