Construit pe platforma MLB, acesta iese în evidenţă prin grila de mari dimensiuni şi jantele de 22 inci, dar şi prin blocurile optice LED integrate în bară de protecţie. Comparativ cu actualul Toareg, conceptul are 5,07 metri lungime, cu 27 centimetri mai mult, dar şi doi metri lăţime, cu șase centimetri mai mult.
La interior se remarcă din plin noua tehnologie digitală prin ecranul curbat şi tactil cu diagonală de 15 inci care joacă rol de sistem multimedia, display-ul touch de 12 inch pentru instrumentarul de bord digital, dar şi prin absenţa butoanelor fizice de pe volan.
Volkswagen T-Prime Concept GTE mizează pe o propulsie hibridă alcătuită dintr-un motor turbo de doi litri și 248 CP acompaniat de un motor electric care furnizează echivalentul a 134 CP. Puterea totală a conceptului german este de 375 CP. Cutia de viteze este automată, iar conceptul este dotat cu tracţiune integrală 4Motion.
T-Prime Concept GTE ajunge la 100 km/h în șase secunde şi la o viteză maximă de 223 km/h. În mod electric, mașina poate parcurge o distanţă de cel mult 50 km.