Producţia supermaşinilor Bugatti este blocată. Volkswagen, deţinătorul mărcii, are o problemă ceva mai specială - trebuie să îşi vândă toate maşinile din stoc ca să poată lansa un nou model. Şi asta cât mai repede, ca să poată spera şi la profit. La fiecare Bugatti Veyron produs, Volkswagen pierde peste 4 milioane de euro, în condiţiile în care masina are un preţ de catalog de 1 milion de euro. Dacă se adaugă şi taxele, transportul şi alte opţiuni, costul poate trece şi de 2 milioane de euro. Volkswagen îşi asumă însă pierderile pentru că vrea să arate ce poate.
De la apariţia în 2006, Veyron, cu al său motor de peste 1000 de cai, a făcut senzaţie şi s-a vândut rapid. Cu anii, au apărut ceva greutăţi şi există un blocaj la decapotabilele Grand Sport şi Grand Sport Vitesse. Au mai rămas de vândut vreo 40 de decapotabile, cu preţuri de 1,4 milioane de euro, în cazul Grand Sport, respectiv 1,7 milioane de euro pentru varianta Vitesse.
Până când Bugatti nu va scăpa şi de aceste maşini, nu va putea să lanseze un nou model, scrie Bloomberg.
La momentul lansării, Bugatti era vârful tehnologiei auto Acum, însă, fără planuri pentru un nou model, vremea sa pare să apună, competiţia situându-se mult în faţă. Pe piaţa extrem de rarefiată a supermaşinilor, noile modele LaFerrrari, de 1 milion de euro, sau McLaren P1, de 800.000 de euro, sunt deja vândute. În cazul Ferrari, cumpărătorii au fost aleşi din rândurile celor mai fideli clienţi. Bugatti, în schimb, încă îşi aşteaptă proprietarii.
Cu puţin noroc, stocul ar putea fi epuizat abia peste un an. Dar chiar şi aşa, niciun model nou nu va fi lansat în următorii doi ani. Bugatti mizează pe colecţionarii de maşini, care vor să deţină toate mărcile memorabile. Cine are o LaFerrari şi un Porsche cu siguranţă va cumpăra un Bugatti - cel puţin asta speră conducerea companiei.
Volkswagen ştie că la fiecare vânzare pierde foarte mulţi bani. La fiecare Veyron vândut cu 1 milion de euro, preţul de catalog, Volkswagen pierde 4,6 milioane de euro, potrivit The Economist. În total, pierderea se ridică la 1,7 miliarde de euro. Este însă un minus pe care Volkswagen şi l-a asumat: Bugatti este o valoare în sine, ca marcă, şi nu o maşină de făcut bani.
Dar experienţa de până acum nu mai lasă loc de cheltuieli extravagente. Următoarele modele Bugatti, dacă vor veni, vor fi fabricate abia după ce constructorul va primi comenzi ferme. Iar planul este de a duce Bugatti pe profit.
Business Club