După ce a dat greş cu noul Beetle, o maşină foarte scumpă, Volkswagen vrea să readucă pe piaţă modele vechi, care ar avea un succes garantat. Constructorul german se pregăteşte să lanseze alte trei modele: o variantă a dubei Combi, un model sport de Beetle şi un SUV bazat tot pe platforma Beetle. Nemţii vor să dea un suflu nou întregii game, dar mizează tot pe reţeta designului retro care a făcut din „broscuţă” una dintre cele mai vândute maşini din istorie.
Foto: Volkswagen
Ultima reîncarnare a dubei Microbus de la Volkswagen a fost văzută acum trei ani, la Salonul Auto de la Geneva, unde germanii au prezentat o variantă electrică, numită Bulli. Modelul a intrat apoi într-un con de umbră, dar acum germanii au planuri concrete să îl aducă în actualitate.
Noua variantă, care ar urma să fie lansată abia în 2019, va avea un design inspirat de vechiul model şi va folosi o platformă modulară, de tipul celei care echipează acum noul Golf, potrivit publicaţiei de profil Auto Express.
Primul Microbus sau Kombi, care mai poartă şi alte nume în funcţie de ţara în care a fost comercializat, a apărut în anii 50 şi a fost al doilea model scos de uzinele Volkswagen, după broscuţa Beetle. Dubiţa a devenit rapid extrem de populară în Europa şi în America, acolo unde s-a transformat într-un simbol al mişcării hippie. Ultimul Kombi făcut după designul original a ieşit din fabrică în decembrie 2013, în Brazilia.
Volkswagen vrea să monetizeze şi celebritatea Beetle, prin introducerea a doi noi membri în familia lărgită: un model sport şi un SUV. Ambele vor păstra arhitectura vechii maşini. Modelul sport va prelua silueta conceptului electric e-Bugster, mai jos şi ceva mai alungit decât un Beetle clasic, dar capabil să îşi facă plinul de electricitate în doar 30 de minute.
Deocamdată nu se cunosc numele noilor modele, dar germanii se grăbesc să egaleze performanţa obţinută de Fiat cu modelele 500 şi a BMW cu seria MINI pe segmentul crossover-urilor. Spre deosebire de SUV-uri, care sunt contruite pe platforme mari, crossover-urile împrumută din robusteţea unui SUV, dar sunt construite pe şasie obişnuite ca dimensiuni.
Atât Fiat, cât şi BMW au capitalizat destul de bine apetitul tot mai mare pentru crossover-uri. Fiat a introdus de curând modelul 500X, ca un concurent pentru Mini-ul Contryman al BMW.
Pentru că nu îşi va vedea modelele pe piaţă mai devreme de 2019, Volkswagen va trebui să plusese la capitolul motorizare. Noile modele Beetle vor avea un sistem de propulsie hibrid, dar şi variante diesel.
Va fi însă un pariu riscant. Beetle-ul refăcut a fost departe de succesul aşteptat. Preţul a fost unul dintre punctele slabe, maşina fiind considerată prea scumpă. Totuşi, de la revigorarea acestui model în 1997 şi până acum, s-au schimbat multe în lumea auto şi în preferinţele consumatorilor.
Business Club