Volkswagen atacă supremația Toyota. Strategia presupune investiții de 86 de miliarde de euro

Data publicării:
volkswagen

Pentru perioada 2015-2019, Volswagen a pus la punct o strategie de investiţii menită să zdruncine supremaţia japonezilor de la Toyota. Din cele 86 de miliarde de euro pe care le va investi, cea mai mare parte, 64 de miliarde, va merge că divizia auto-moto.

Celelalte 21 de miliarde sunt direcţionate către inovaţie şi cercetare, inclusiv către design şi reducerea poluării. Iar din investiţiile în divizia auto-moto jumătate vor fi făcute acasă, în Germania.

Se estimează că producătorul va fi din nou compania cu cele mai mari cheltuieli pentru cercetare din întreaga lume, în faţa celor de la Samsung şi de la Intel.

În comunicatul emis de Volkswagen se arată că grupul depinde de cheltuielile uriașe pentru cercetare din cauza presiunilor din industrie și a ritmului rapid de inovare. Secretul este să balanseze aceste costuri în aşa fel încât să-i crească profitabilitatea.

Până în 2017, grupul și-a propus să aibă venituri cu 5 miliarde de euro mai mari de la marca Volkswagen. Nici celelalte mărci nu sunt ignorate, constructorul caută să extindă puternic portofoliul de modele. Până la sfârșitul anului viitor, Volkswagen vrea să introducă pe piaţă 100 de modele, inclusiv o nouă linie Audi A4 și o altă versiune a SUV-ului Porche Macan.

Altă cale de atac la supremaţia Toyota este extinderea în China. Volkwagen a pus deoparte mai mult de două miliarde de euro pentru a construi două fabrici în China, este cea mai mare piaţă de desfacere pentru mașinile grupului și își reduce costurile fiind mai aproape de clienţi.

În încercarea de a depăşi Toyota, strategia germanilor a început deja să dea roade. După primele nouă luni ale lui 2014, constructorul japonez are un avans de 72.000 de maşini, sensibil mai mic faţă de aproape 230.000 cât avea anul trecut.

Volkswagen prinde rapid din urmă, iar în acest an și-ar putea atinge ţinta de 10 milioane de mașini vândute, cu patru ani mai devreme decât spera iniţial.

O mare parte a meritului îi revine directorului general Martin Winterkorn, sub a cărui conducere Volkwagen a atras în grup mărci precum Porsche, Scania, MAN și Ducatti.

A urcat pe poziţia de director general în 2007 - de atunci numărul uzinelor Volkwagen a crescut de peste două ori. În prezent, grupul deţine peste o sută de fabrici în 17 ţări și are o forţă de muncă de aproape 600.000 de angajaţi, adică de peste două ori mai mult decât populaţia municipiului Constanţa.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...