Uzina din Maroc este cel mai mare concurent al fabricii din ţara noastră. Luna trecută, oficialii Renault au avertizat autorităţile române că dacă până în 2020 nu va fi gata autostrada Piteşti-Sibiu, vor lua o decizie radicală cu privire la producţia de la Mioveni.
Uzina Renault-Nissan din Tanger a fost inaugurată în 2012 şi reprezintă o investiţie de peste un miliard de euro. Aici lucrează 6.000 de oameni, aproape toţi localnici, iar anul trecut au fost produse aproape 180.000 de maşini.
Pe hârtie, fabrica Dacia de la Mioveni produce în fiecare an de aproape două ori mai mult, adică 338.000 de maşini. Dar cifrele nu spun tot, deoarece uzina marocană lucrează abia la jumătate din capacitate. În plus, producţia de maşini low-cost, aşa cum sunt modelele Dacia, are nevoie de condiţii speciale pentru fi profitabilă, susţine directorul de producţie.
Christophe Dridi, directorul de producţie al fabricii Renault din Tanger: „Ai nevoie de producţie manuală, de salarii foarte competitive, pentru a putea oferi maşini low-cost. Toate maşinile low-cost sunt produse în ţări emergente. Datorită salariilor competitive, putem oferi maşini low-cost”.
De asemenea, Renault-Nissan a primit sprijin complet din partea guvernului marocan, care consideră investiţia un proiect naţional. În România, grupul francez susţine că întâmpină din ce în ce mai multe piedici.
În plus, angajaţii Dacia din România câştigă de două ori mai mult decât cei din Maroc şi ameninţă cu greve dacă nu le vor fi mărite salariile. Iar infrastructura deficitară ar adauga 30 de euro la costul de producţie pentru fiecare automobil Dacia produs la Mioveni.
Renault a avertizat că va lua o decizie radicală cu privire la viitorul uzinei româneşti, dacă autostrada Piteşti-Sibiu, promisă de ani de zile, nu va fi gata până în 2020. Principala ameninţare vine tocmai de la uzina din Tanger.
Dacia este cea mai profitabilă marcă a grupului Renault-Nissan. Anul trecut au fost vândute peste 500 de mii de automobile Dacia, cele mai multe în Franţa, Germania şi Spania.