Pe Transalpina, cea mai înaltă şosea din ţară, un şofer care nu cunoaşte traseul şi derapează un metru cade în gol. Lucrările au început aici în 2009, iar dacă lucrurile ar fi mers conform graficului, şoseaua care se întinde între Gorj şi Sebeş pe o lungime de 148 de kilometri ar fi trebuit să fie dată în folosinţă în octombrie. Lucrările au fost însă sistate, întrucât constructorul a început reabilitarea fără autorizaţie de mediu.
Între timp, administratorul firmei Romstrade, cea care realiza lucrările, a ajuns în spatele gratiilor – este vorba de Nelu Iordache. Înainte însă, a cheltuit toţi banii primiţi de la stat, adică 340 de milioane de euro.
Mircea Pop, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, spune că o decizie privind rezilierea contractului cu Romstrade urmează a fi luată. Firma de lucrări este în insolvenţă, iar decizia depinde de casa de avocatură care instrumentează procedura, a precizat oficialul.
Pentru ca şoferii să fie în siguranţă, mai sunt necesare lucrări esenţiale: turnarea ultimului strat de asfalt, montarea parapeţilor de protecţie, consolidarea marginilor drumului şi trasarea marcajelor rutiere. Până la finalizarea lucrărilor, cei care traveresează Transalpina o fac pe propriul risc.
În mod oficial, o decizie privind reînceperea lor la Transalpina va fi luată în următoarele trei săptămâni, dar cum autorizaţia de mediu nu există, acestea vor fi amânate o perioadă considerabilă.
Nici Transfăgăraşanul, al doilea drum din România ca înălţime după Transalpina, nu stă mai bine. Drumul care leagă Transilvania de Muntenia traversând cel mai înalt lanţ muntos din ţară, Munţii Făgăraş, este în continuare închis - din cauza zăpezii, dar şi din cauza gropilor. Cu o lungime de 2042 de metri, el oferă, ca şi Transalpina, peisaje unice pentru orice turist.