A fost soluționat cazul avionului F-35 care a zburat de capul lui încă 100 de kilometri, după ce pilotul s-a ejectat

Data actualizării: Data publicării:
Avion F-16
Aparatul s-a prăbușit abia când a rămas fără combustibil, peste 11 minute și circa 110km. Foto: Profimedia

Prăbușirea unui avion de vânătoare invizibil F-35, care a dispărut mai mult de 24 de ore după ce pilotul s-a ejectat, a fost cauzată de o eroare a pilotului, a constatat o investigație a Corpului Pușcașilor Marini - dar mai multe defecțiuni ale sistemului și vremea rea au contribuit la incident, scrie Defense One.

Un avion F-35B zbura pe o ploaie torențială în apropierea Bazei Joint Charleston la 17 septembrie 2023, când pilotul s-a ejectat, aterizând într-un cartier din North Charleston. Însă avionul F-35 a rămas în aer timp de aproximativ 11 minute după ejectare, datorită (sau din cauza) sistemelor de control al zborului autonome ale avionului, conform unei investigații a Corpului Pușcașilor Marini publicată astăzi.

Unde a dispărut avionul invizibil

Autoritățile din Statele Unite au avut nevoie de aproximativ 30 de ore pentru a găsi avionul - timp în care utilizatorii rețelelor de socializare au emis o serie de teorii ciudate și glume despre ceea ce s-ar fi putut întâmpla.

US Navy a făcut inclusiv apel la populație pentru a găsi aparatul care, fiind „invizibil”, a fost, evident, greu de reperat.

În cele din urmă, avionul a fost găsit la 64 de mile marine nord-est de Joint Base Charleston (aproximativ 110 km).

Anchetatorii au atribuit vina pentru accident pilotului, dar au declarat că un „eveniment electric” a cauzat defecțiuni multiple ale sistemelor - inclusiv ale ambelor stații radio, ale transponderului, ale sistemului tactic de navigație aeriană și ale sistemului de aterizare instrumentală. Afișajul montat pe cască - principalul sistem de afișare al pilotului - și afișajul panoramic al cabinei de pilotaj nu au fost operaționale de cel puțin trei ori, potrivit anchetei, ceea ce a făcut ca pilotul să fie dezorientat în timpul furtunii puternice.

„Pilotul a diagnosticat în mod incorect o urgență de zbor în afara controlului și s-a ejectat dintr-o aeronavă în stare de zbor, deși în timpul unei furtuni puternice, la care s-au adăugat defecțiuni electrice și de afișare ale aeronavei”, se arată în anchetă.

Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri