Uber se extinde rapid, dar pierde din ce în ce mai mulţi bani. În prima jumătate a anului a rămas cu un minus de aproape 1,3 miliarde de dolari, arată Bloomberg, asta după ce pe tot anul 2015 a pierdut alte două miliarde.
În conturile Uber se formează o gaură tot mai mare, deşi clienţii sunt mai mulţi, iar veniturile cresc în procente de două cifre de la un trimestru la altul.
Uber funcționează paradoxal. Acaparează cotă de piaţă oferind sume frumoase şoferilor, aşa că odată cu extinderea se extind şi pierderile.
În Statele Unite a intrat într-un război al preţurilor cu Lyft, iar în China tocmai l-a încheiat pe cel cu Didi, acceptând în final să fuzioneze şi să iasă de pe piaţă.
Doar Amazon s-a mai extins adâncindu-şi pierderile atât de tare. Dar, dacă în 2000 atingea minusul maxim de 1,4 miliarde de dolari, Uber i-a bătut deja recordul anul trecut şi pare s-o facă din nou în acest an.
Analiştii spun că puţine companii de tehnologie reuşesc să piardă atât de mulţi bani atât de repede, şi totuşi valoarea estimată a Uber a crescut la 69 de miliarde de dolari.
Luna trecută, Uber a devenit disponibil pentru încă un oraș din România: Cluj-Napoca. Serviciul era disponibil deja de multă vreme în București.