Industria auto din Ungaria face un pas spre viitor. Samsung se pregăteşte să construiască în apropiere de Budapesta o fabrică de baterii pentru maşinile electrice. Investiţia iniţială ar urma să se ridice la 320 de milioane de euro.
Fabrica din Ungaria ar urma să fie inaugurată în a doua jumătate a lui 2018. Va putea să producă anual baterii pentru 50.000 de automobile electrice. Anunţul investiţiei din Ungaria vine după ce surse citate de Reuters spuneau că un alt gigant sud-coreean, LG, plănuieşte să construiască o fabrică asemănătoare în Polonia.
Producătorii asiatici de baterii pentru automobile încearcă să fie cât mai aproape de fabricile de automobile din regiune. Iar Daimler deja a anunţat că va investi încă un miliard de euro în fabrica sa de maşini din Ungaria care, la un moment dat ar putea primi şi o linie de asamblare a maşinilor electrice. Furnizorul de baterii ar fi, cel mai probabil, viitoarea fabrică Samsung de lângă Budapesta. În ultima perioadă România nu prea a mai avut parte de investiţii mari în industria auto. De altfel, de fiecare dată când este anunţată o fabrică nouă de componente în regiune, ţara noastră este cea despre care se spune că a fost în cărţi, dar a ratat investiţia.
Potrivit unor informaţii, Samsung s-ar fi gândit şi la România înainte să aleagă Ungaria pentru fabrica de baterii. România ar fi fost în cărţi şi pentru fabrica tot mai mare pe care o are Daimler în ţara vecină. Compania germană a pompat de curând 300 de milioane de euro în fabrica sa de la Sebeş, însă a ales Polonia pentru o fabrică de motoare de jumătate de miliard de euro. O altă speculaţie greu de confirmat spune că Jaguar a negociat înfiinţarea unei fabrici la Braşov, însă până la urmă a fost aleasă tot Polonia. Inclusiv cei de la Tesla ar fi interesaţi de România sau cel puţin aşa a fost interpretată o declaraţie făcută în aprilie de vicepremierul Costin Borc. Însă în astfel de negocieri, ţara noastră porneşte cu un handicap, infrastructura, oricât de ieftină ar fi forţa de muncă de aici.