Americanii știu două lucruri când vine vorba de mașini: să fie mari și puternice. Iar asta se vede și la salonul Auto de la New York, acolo unde modelele cu garda la sol ridicată țin capul de afiș. Tot un SUV, Jaguar F-Pace, a fost desemnat Mașina Anului în Lume, cel mai important trofeu din industrie. Reînoirea de primăvară a cuprins mai mulți producători auto, care și-au prezentat în premieră mondială noile SUV-uri sau mașinile sport.
Maşina anului în lume în 2017 este Jaguar F-Pace!
Este pentru prima oară când o maşină britanică câştiga acest premiu. De asemenea, vehiculul şi-a adjudecat şi trofeul pentru cel mai bun design. F-Pace este primul SUV din istoria de peste 80 de ani a mărcii Jaguar.
SUV-urile sunt felia importnată de pe piaţa americană din care vor toţi producătorii, mai ales că e și segmentul cu marje mari. SUV-urile însă ar putea cunoaște creșteri chiar și cu procente de două cifre, impulsionate de o scădere a prețurilor carburanților.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Un monstru cu 707 CP
Pentru piaţa americană ingredientele succesului sunt două - maşină mare şi foarte puternică. Ambele sunt bifate de noul Grand Cherokee al celor de la Fiat-Chrysler: acceleraţie de la 0 la sută de kilometri pe oră în 3,5 secunde, pentru o maşină de 2,4 TONE!
Mike Manley, şeful Jeep: Vreau să prezint cel mai puternic şi cel mai rapid SUV creat vreodată, Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Aceste performanțe incredibile încep cu motor V8 supraalimentat de 6,2 litri, ce dezvoltă 707 cai-putere.
Luptă dură între constructorii premium
Constructorii premium au un loc aparte în cadrul salonului de la New York, iar între ei se dă o luptă de la distanță. Rețeta magică - modele redesenate, linii sportive și accent pe SUV-uri - toate acestea au produs nu doar creșterea volumelor ci și a marjelor de profit.
Mercedes-Benz, prezent cu cele mai noi GLC-uri preparate de AMG
Mercedes a prezentat la New York, în premieră mondială, două SUV-uri de înaltă performanţă, preparate de AMG : GLC 63 şi GLC 63 Coupe. Designul agresiv de la exterior al ambelor modele este dublat şi motorul de sub capotă: un V8 supraalimentat de două turbine, totul pentru mai mult de 500 de cai-putere.
Daimler aproape că și-a dublat profitul în primul trimestru. De la 2,15 miliarde de euro cât raporta anul trecut înainte de taxe, a ajuns acum la 4 miliarde. Cea mai mare parte a fost adusă de Mercedes Benz. Profitul diviziei a urcat cu 60%, un procent întâlnit rareori în auto, iar vânzarile, cu 15%, o rată de creștere practic de trei ori mai mare decât la BMW.