Salonul din acest an este atipic. Lansările de la Los Angeles aveau în anii anteriori două coordonate - grijă pentru mediu şi maşini superperformante. Era şi o adaptare la piaţă în condiţiile în care statul California are cele mai stricte reguli privind emisiile şi cea mai mare pondere de maşini premium înmatriculate. De data aceasta producătorii au venit cu modele obişnuite, nu doar pentru cei avuţi. Vor să profite de creşterea bună a pieţei americane în aceste timpuri cu petrol ieftin.
Fiat a adus la Los Angeles în premieră 124 Spider. E actualizarea unui model vechi de 50 de ani, din ADN-ul căruia a păstrat linii ale caroseriei, dar, grefat pe tehnologia japoneză, pentru că foloseşte platforma Mazda MX-5. Americanii sunt îndrăgostiţi de designul italian. Asta e clar. Dar cu aceeaşi intensitate urăsc lipsa de fiabiliatate a maşinilor italiene, certă în deceniile trecute, discutabilă însă odată cu avansul tehnologiei. De aceea a apărut acest hibrid între înfăţişarea italiană şi tehnologia niponă.
„Reprezintă chintesența mașinii italiene. Automobilele italiene au design, stil, sunt distractiv de condus, iar în mod clar decapotabila face parte din istoria automobilistică italiană”, spune Olivier Francois, director global FIAT.
Pentru Fiat piața americană a devenit foarte importantă după fuziunea cu Chrysler. Fiat a revenit în Statele Unite acum cinci ani și a încercat piața cu variantele lui 500. Acum mai face un pas, cu 124 Spider și Alfa Romeo Giulia, un sedan de 70 de mii de dolari, care să concureze BMW.
O premieră mondială a fost și la standul Infiniti. Compania japoneză a lansat un nou crossover compact, botezat QX30. Partea tehnică este împrumutată parțial de la Mercedes, dar liniile caroseriei se înscriu în limbajul de design Infiniti. Ford a venit la Los Angeles cu un facelift al Lincoln MKZ, iar General Motors, cu o nouă variantă a lui Buick LaCrosse. Toate sunt modele adresate special pieței americane. În zona de supercar-uri Lamborghini a venit cu Huracan cu tracțiune spate. A fost eliminată tracțiunea integrală, standard la modele Huracan, puterea motorului a fost redusă, dar și masa totală a scăzut.
„Lamborghini a creat o mașină care oferă o senzație și mai intensă la volan. Dacă un Huracan obișnuit vi se pare prea liniștit, atunci acest nou taur furios vă va stimula toate simțurile”, a spus Craig Cole, editor Autoguide.com.
Trancțiunea spate se adresează în general puriștilor. Mulți consideră că tracțiunea integrală și diversele sisteme electronice de asistență la condus au îmblânzit prea mult bestia Lamborghini. I-a luat din nebunia specifică, din plăcerea, amestecată cu groaza, de a conduce o mașină supersport care poate deveni instabilă.
Deși China a depășit Statele Unite ca piața cu cele mai mari vânzari auto din lume, America are totuși marje mai mari de profit, ceea ce o face mult mai lucrativă pentru producători.