Decizia şoferilor e una perfect justificabilă, dacă ne gândim că o maşină care a circulat pe şosele în afara ţării, mai ales in vestul Europei, este în stare mult mai bună, la acelaşi număr de kilometri, decât una zdruncinată prin gropile României.
Apoi, este foarte posibil ca străinii să respecte calendarul de service al maşinii mai bine decât românii.
În afară de asta, preţul poate fi chiar mai bun decât al maşinilor luate direct din România. Pentru că în Europa de Vest, firmele au cumpărat multe Dacii noi, ceea ce înseamnă că au vândut Dacii la mâna a doua, de regulă cu preţuri mai mici.
Pragul de 100 de maşini Dacia la mâna a doua aduse din ţările vestice a fost depăşit în fiecare lună din acest an. În prima lună a anului au fost importate 122 de autoturisme, iar cererea a atins un vârf în mai, când au fost înmatriculate 155 de maşini.
Chiar şi cu aceste cifre mari în segmentul reînmatriculărilor, Dacia nu este cea mai tranzacţionată marcă din piaţă. Pe primul loc se află Volkswagen, urmată de Opel şi Ford.
Dacii second-hand din import
Ianuarie 2015: 122 maşini
Februarie 2015: 100 maşini
Martie 2015: 135 maşini
Aprilie 2015: 123 maşini
Mai 2015: 155 maşini
Iunie 2015: 136 maşini
Iulie 2015: 137 maşini
Maşini second-hand din import (ianuarie - iulie 2015)
Volkswagen: aproape 42.500 maşini
Opel: peste 25.000 maşini
Ford: peste 19.000 maşini