Poluarea reală ameninţă maşinile diesel

Data publicării:
masini - 3293148-Mediafax Foto-Andrei Pungovschi

Emisiile maşinilor diesel nu sunt măsurate în trafic, ci în condiţii de laborator, iar Uniunea Europeană vrea să schimbe asta. Iar studiile arată că în trafic, de fapt, noxele sunt mai mari şi atunci trebuie schimbată configuraţia pentru a le aduce în limitele normelor legale. Înseamnă costuri care se vor transfera către consumator. Constructorii de maşini se gândesc cu groază că acest proiect ar putea deveni lege.

Din septembrie 2017, emisiile mașinilor diesel ar putea fi măsurate pe stradă, însă aceasta era o veste foarte rea pentru producători. Unele studii arată că emisiile măsurate în condiţii reale de trafic sunt cu o treime mai mari decât cele măsurate în laboratoare autorizate.

Aceste date sunt înregistrate de organizațiile de mediu, însă dacă măsuratorile oficiale ar ajunge la aceeași concluzie, pasul următor ar fi reproiectarea maşinilor, astfel încât să respecte pragurile de poluare impuse de lege. Doar că e vorba de un număr uriaș de maşini.

Automobilele diesel sunt deosebit de populare în Europa, unde reprezintă jumătate din vehiculele proaspăt vândute. Dacă în urma testelor din trafic, nivelul acestor particule apare periculos de mare, ar putea fi o greşeală foarte costisitoare pentru producători. Potrivit unei analize a celor de la BNP Paribas, dacă noul sistem de testare va identifica un nivel al emisiilor cu doar 10% peste cel măsurat în prezent în laboratoare, atunci costurile de proiectare ar putea creşte cu până la 400 de euro pentru un vehicul.

Producătorii de maşini de serie, care în general câştigă doar 500 de euro pe vehicul, într-un an bun, ar fi grav afectaţi, avertizează BNP Paribas. Autorii raportului spun că „pentru Diesel, jocul s-a terminat”. Unele maşini ar putea fi ameninţate cu extincţia în vreme ce maşinile pe benzină ar putea căpăta o cotă de piaţă mai mare cu zero efort. Până atunci însă, producătorii auto se confruntă cu lacunele legii.

Asociaţia producătorilor auto europeni susţine că noul sistem de testare a emisiilor va impune companiilor să facă schimbări majore în testarea şi dezvoltarea unor noi vehicule, dar acest lucru va fi dificil pentru că reglementările sunt incomplete. Potrivit asociaţiei, actuala propunere nu respectă foarte multe criterii, nu vine cu un set complet de cerinţe și nici cu limite clare de performanţe. Într-un comunicat de presă, reprezentantii asociatiei spun că „industria trebuie să proiecteze în prezent pentru a respecta reglementări care vor fi cunoscute abia anul viitor”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...