„Era folosirii hidrogenului în industria auto este mai aproape, mult mai aproape decât v-aţi fi aşteptat. O să vă arătăm asta începând de unde altundeva dacă nu dintr-o benzinărie. Lăsăm deoparte alimentarea standard, cu benzină sau motorină şi ne îndreptăm spre un autoturism prototip care se alimentează cu...hidrogen. Este nevoie de o pompă specială pentru acest lucru”, relatează Laurenţiu Rădulescu, reporter Digi24.
„De aici pleacă prototipul nostru. La prima vedere un autoturism obişnuit. În realitate, o maşină inteligentă capabilă să atingă viteze ameţitoare folosind alimentarea cu hidrogen. În oraş nu se simte diferenţa între motorul pe hidrogen şi cel pe benzină. Intrăm şi pe autostradă”, declară Manfred Poschrnrieder reprezentant firmă auto Germania.
Un mic aparat aflat în interiorul maşinii produce o reacţie între hidrogenul din rezervor şi oxigenul din aer. Aşa se obţine curentul care este stocat în câteva baterii şi care dau putere maşinii. Autoturismul scoate pe ţeava de eşapament ..apă curată. Noxele sunt inexistente, spun producătorii. În ceea ce priveşte costurile, constructorii de autoturisme spun că în viitor alimentarea cu hidrogen va fi mult mai rentabilă. Acum un plin cu hidrogen costă cât un plin cu benzină sau motorină.
„Maşinile care se alimentează cu hidrogen sunt proiectate pentru distanţe lungi, iar cele electrice sunt proiectate pentru a circula în oraşe”, spune Merten Jung, şef sisteme hidrogen.
Autoturismul pe care îl testăm poate parcurge cu un rezervor de hidrogen chiar şi 700 de kilometri. Maşinile electrice au o autonomie de cel mult 300 de kilometri. Proiectele de alimentare ale maşinilor cu hidrogen au fost demarate în urmă cu mai bine de 5 ani. Producţia în masă va începe în 2020.