Quant F este una dintre cele mai ambiţioase maşini prezentate la Geneva. Cu un motor 100% electric, poate să atingă suta de kilometri în doar trei secunde şi are o autonomie de 800 de kilometri între încărcările bateriei.
De fapt, este impropriu spus încărcare. Spre deosebire de alte maşini electrice, Quant F nu are o baterie normală, ci două rezervoare cu lichid ionizat diferit. Reacţia lor chimică produce energia care propulsează maşina. De altfel, echipa de cercetători din Elveţia şi Liechenstein coordonată de inventatorul Nunzio La Vecchia a dezvoltat mai întâi această tehnologie şi abia apoi s-a gândit la aplicabilitatea ei în industria auto.
Nunzio la Vecchia, director tehnic NanoFlowcell: „Este unică şi specială. Am construit în jurul acestei tehnologii a celulei de flux o super-maşină drăguţă. O limuzină sport electrică cu un design unic”.
Însă marele avantaj al acestui model este şi marele său obstacol. Quant F nu este reîncărcat la priză, ca orice maşină electrică, ci trebuie să îşi schimbe lichidul electrolitic. Ceea ce înseamnă că o realimentare poate dura mult mai puţin decât încărcarea bateriei. Dar dacă prize pentru automobile mai sunt pe ici pe colo, nu există încă staţii pentru schimbarea lichidului generator de energie al maşinii produse de Nunzio La Vecchia. Inventatorul spune că staţiile de încărcare ar putea fi amenajate în benzinăriile convenţionale.
Până atunci, Quant F va rămâne la stadiul de prototip. Însă tehnologia pe care o are sub capotă ar putea reprezenta un pas în plus pentru întreaga industrie auto, care investeşte tot mai mult în noile tehnologii electrice.
„Presiunile pentru reducerea emisiilor vor fi puternice şi ne va fi imposibil să respectăm noile limite fără tehnologii cu emisii zero. Cred în continuare că aceasta va fi una dintre tehnologiile de bază în industria auto a viitorului”, recunoaște Carlos Ghosn, directorul general Renault-Nissan.
Renault-Nissan, Audi şi BMW se numără printre companiile auto care au lansat până acum autoturisme 100% electrice.