Ungaria va vota împotriva impunerii de către UE a unor taxe vamale asupra automobilelor electrice chinezeşti, a anunţat marţi Ministerul de Externe de la Budapesta. Cel mai mare producător chinez de maşini electrice, BYD, va construi în Ungaria prima sa fabrică dintr-o ţară UE.
„Ungaria se opune taxelor vamale, va vota împotriva introducerii taxelor vamale şi sperăm că în următorii ani vom putea realiza o cooperare economică civilizată, liniştită şi respectuoasă reciproc cu China”, a declarat ministrul de externe ungar, Peter Szijjarto, potrivit unui comunicat citat de EFE, preluată de Agerpres.
Potrivit lui Szijjarto, Comisia Europeană invocă interesele producătorilor europeni, dar ministrul ungar pretinde că şi aceştia „protestează împotriva creşterii taxelor vamale”, întrucât sunt prezenţi pe piaţa chineză şi ar putea fi afectaţi de eventualele măsuri comerciale de retorsiune din partea Chinei.
În opinia acestuia, dacă UE doreşte să-şi crească competitivitatea, nu o poate face „privind China ca pe un rival”.
CE vrea să taxeze mașinile electrice chinezești
Comisia Europeană a justificat taxele vamale prin ajutoarele de stat pe care Beijingul le acordă companiilor chineze, de unde rezultă o situaţie de concurenţă neloială în care producătorii chinezi îşi pot comercializa produsele la preţuri scăzute artificial.
Comisia Europeană consideră că acţiunile sale sunt conforme regulilor Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC).
Bruxelles-ul şi-a reafirmat, de asemenea, disponibilitatea de a căuta o soluţie negociată cu Beijingul, angajându-se să „menţină deschise canalele de comunicare la nivel ministerial” cu China.
China construiește o fabrică EV în Ungaria
Guvernul condus de premierul conservator Viktor Orban a anunţat în 2014 o politică de „deschidere către Est”, căutând relaţii mai strânse cu marile puteri asiatice, inclusiv China, şi prezentându-se ca o punte între Orient şi Occident.
Ungaria a anunţat în ultimii ani o serie de investiţii ale producătorilor de vehicule electrice şi baterii, printre care se numără companiile chineze CATL şi EVE.
Societatea Contemporary Amperex Technology (CATL) intenţionează să investească aproximativ 7,3 miliarde de euro în Ungaria pentru o fabrică ce şi-ar putea lansa activitatea de producţie încă din anul 2026.
De asemenea, cel mai mare producător chinez de maşini electrice, compania BYD, va avea în oraşul ungar Szeged prima sa unitate de producţie dintr-o ţară membră a UE.
Potrivit presei locale, în primul trimestru al anului în curs producţia de baterii a companiilor din Ungaria a scăzut cu 17%, din cauza scăderii cererii globale.
Editor : B.P.