VOLKSWAGEN T-PRIME GTE
Începem cu oaia neagră a industriei auto europene, dar și motorul dezvoltării unor tehnologii și modele revoluționare. Volkswagen nu putea lipsi de la Beijing, având în vedere că iubește publicul chinez la fel de mult cum acesta iubește produsele germane. Prin urmare, constructorul teuton și-a binecuvântat fanii din acea parte a globului cu un concept complet nou, denumit: T-Prime Concept GTE.
Superficiali din fire, am putea spune că nu e nimic interesant pentru noi, europenii. Și totuși... Se pare că Volkswagen T-Prime anticipează viitoarea generație Touareg. Conceptul este mai mare decât Tiguan și adoptă filosofia de design a brandului, cu o grilă frontală mare, impozantă, plină de brizbrizuri cromate, flancată de faruri mici cu lumini LED.
Interiorul este o adevărată expoziție de televizoare: un ecran curbat de 15 inch pentru sistemul multimedia, un ecran de 12 inch în locul instrumentelor de bord, un ecran de 9.6 inch pentru pasagerii din spate și butoane tactile pe volan. Numele conceptului, Prime GTE, conține un indiciu și despre propulsie, pentru că indicativul GTE se referă la versiunile hibride din gama Volkswagen.
Prin urmare, sub capotă avem un motor pe benzină de 248 de cai și unul electric de 134 de cai. Puterea totală este de 375 de cai, iar accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 6 secunde. Culmea, rularea pur electrică ține 50 de kilometri.
AUDI TT-RS
Rămânem tot în interiorul Grupului Volkswagen, dar trecem la un alt brand. Este vorba despre Audi, care a demonstrat tuturor celor prezenți la Beijing că poate face și mașini mici cu performanțe de supercaruri.
Germanii au lansat noul TT-RS, atât în versiune coupe, cât și Roadster. Noul TT-RS este cel mai puternic Audi TT creat vreodată și dispune de bătrânul motor cu cinci cilindri, de 2.5 litri. Bătrân, bătrân, dar oferă 400 de cai putere, cu 40 mai mulți decât generația anterioară.
Cu ajutorul tracțiunii integrale și a unei cutii automate S-Tronic cu șapte trepte, noul TT-RS poate atinge 100 de km/h în doar 3.7 secunde. Adică e mai rapid și decât un Aston Martin DB11. Drăcia asta mică are o greutate de numai 1440 de kilograme, fiind mai ușor cu 90 de kilograme decât versiunea standard.
Noul Audi TT-RS se va face remarcat și de afară pentru că este primul model din segment care vine cu stopuri care folosesc tehnologia de iluminare OLED. Dincolo de portiere se ascunde un interior sportiv și un Virtual Cockpit de 12.3 inch oferit în standard.
RENAULT KOLEOS
După ce s-a fript cu eșecul denumit Koleos, Renault suflă acum și în iaurt. Motiv pentru care noua generație a celui mai mare SUV din gama Renault promite să fie o revoluție și să nu mai aibă nimic în comun cu vechiul model. Excepție face numele, care se încăpățânează să rămână.
SUV de segment D, noul Koleos a fost dezvăluit tot la Beijing și urmează a fi produs în Coreea de Sud și în China. Trecând peste aceste compromisuri asiatice, noua generație Koleos va fi un model adresat și europenilor. Designul este cât se poate de asemănător cu cel al modelelor Talisman și Megane, mult mai atrăgător decât al fratelui de platformă Nissan X-Trail și decât rivalii Kia Sorento sau Mitsubishi Outlander.
Dimensiunile generoase aduc 30 de centimetri pentru picioarele pasagerilor spate și o poziție la volan mai înaltă cu 15 centimetri decât într-un Talisman.
Cu o gardă la sol de 21.3 centimetri și un diferențial blocabil, Koleos promite să ajungă și în off-road. Gama de motorizări va include motoare dCi consacrate, cu puteri cuprinse între 130 și 175 de cai putere. Întocmai ca în cazul fratelui Nissan X-trail.