Femeie lovită mortal de o maşină autonomă Uber. Accidentul din Arizona e mai mult decât un incident

Data publicării:
uber eats shutterstock

Accidentul din Arizona, în care o femeie a fost lovită mortal de o maşină autonomă Uber e mai mult decât un incident- poate să încetinească violent o întreagă industrie şi să determine costuri de miliarde de dolari. E o întreagă dezbatere dacă nu cumva companiile auto s-au grăbit şi dezvoltarea în direcţia maşinilor autonome este forţată dincolo de limitele actuale ale tehnologiilor.

Uber, General Motors şi Toyota sunt doar câteva dintre companiile care au cerut autorităţilor licenţe pentru a scoate pe străzi autoturisme care se conduc singure.

Uber a primit undă verde pentru Arizona, acolo unde testa maşina autonomă implicată în accident, în parteneriat cu Volvo. Dar a marcat şi o premieră nefericită: prima persoană lovită mortal de o maşină fără şofer.

Companiile auto au admis, încă de la început, că astfel de accidente pot avea loc şi că publicul nu ar trebui să reacţioneze negativ. Date recente arată că, doar în Statele Unite, aproape 40 de mii de oameni mor anual în accidente rutiere provocate de şoferi

Cei care apără tehnologia care stă la baza maşinilor autonome spun că aceste autoturisme sunt mai sigure. Contestatarii atrag atenţia că încă nu sunt folosite la scară largă, pentru a putea compara statisticile.

Dara Kerr, jurnalist CNET: „În urmă cu un an, se credea că maşinile fără şofer vor apărea pe străzi mult mai târziu. Dar nu a fost aşa, sunt probabil 20 de companii sau mai multe care dezvoltă această tehnologie şi se grăbesc să le testeze pe drumuri. Cred că acest accident arată că s-a întâmplat mult prea repede”.

Accidentul mortal provocat de maşina autonomă Uber deschide şi calea unor discuţii legate de modul în care ar putea fi reglementată această nouă tehnologie. Unii membri ai Congresului american cred că trebuie votate legi separate pentru vehiculele fără şofer. Este o provocare: legislaţia trebuie, pe de o parte, să nu frâneze inovaţia, iar pe de altă parte să ia în calcul siguranţa oamenilor. Acum este neclar cine e tras la răspundere în cazul unui accident mortal provocat de o maşină fără şofer.

În iulie 2016, spre exemplu, o persoană care conducea un model Tesla pe modulul semi-autonom a murit după ce s-a izbit de o remorcă. După mai multe luni de ancheta s-a stabilit că sistemul dezvoltat de Tesla nu avea niciun defect şi singurul vinovat este şoferul. Industria auto se confruntă, odată cu acest accident, cu un moment de cotitură. Existenţa unei victime a maşinii autonome va prelungi dezbaterea despre legislaţia care să guverneze acest sistem.

FOTO: Shutterstock

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...