Clientul Volkswagen din Germania care a cerut anularea contractului de vânzare spune că a fost înşelat şi astfel a dat bani pe un produs pe care nu l-ar fi cumpărat, dacă ar fi ştiut că nu respectă normele legale.
„Instanţa a respins plângerea pe motiv că deficienţa reclamată, privind softul trucat, nu este semnificativă. În primul rând pentru că deficienţa poate fi înlăturată cu costuri minime, mai puţin 1% din costul de achiziţionare. În al doilea rând, pentru că nu se poate stabili dacă există o vină a intermediarului”, a explicat purtătorul de cuvânt al Curții Districtuale Bochum, Michael Rehaag.
În plus, din punctul de vedere al justiţiei germane, clientul nemulţumit nu a dat în judecată pe cine trebuia.
„Această decizie se bazează pe un caz izolat care priveşte o singură plângere, despre o singură maşină. Vreau să accentuez faptul că acuzatul nu este compania Volkswagen, ci un dealer auto. Nu avem niciun indiciu că acesta ar fi ştiut că există aceste manipulări de soft”, a adăugat Michael Rehaag.
Reclamantul este hotărât însă să meargă mai departe şi va face apel.
Dacă în Europa compania germană a evitat momentan un proces costisitor, pentru că nu a fost dat direct în judecată, în Statele Unite lucrurile stau altfel. O mare companie de avocatură, care reprezintă 278 de investitori, ameninţă Volkswagen că va cere în instanţă despăgubiri de 3,26 de milioane de euro, dacă nu se va ajunge la un acord. Reclamanţii spun că investiţiile lor au fost afectate de conduita Volkswagen, care şi-ar fi încălcat obligaţiile contractuale.