„Mi se pare anormal ca un cetățean de bună-credință, care a dat foarte mulți bani pentru marca respectivă și și-a achiziționat un astfel de autovehicul, să fie pasibil, într-o perioadă următoare cumva, să plătească, de exemplu, un Euro 6 care se poate dovedi că nu este Euro 6, ci Euro 4 sau Euro 5, să plătească o anumită taxă de mediu. Lucrul acesta nu este admisibil, bineînțeles că măsurile o să fie luate după ce o să fie făcută analiza, pe baza procedurii pe care o să ne-o prezinte specialiștii din grupurile reunite ale celor două ministere (Mediu și Transporturi - n.r.)”, a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul mediului.
Premierul, în schimb, s-a ferit să vorbească în numele Guvernului. Nu însă şi în nume personal. „Scandalul Volkswagen, acel Volkswagen? Nu, nu are Guvernul un punct de vedere, avem un singur punct de vedere personal, că din când în când o lecţie pentru cei care tot dau lecţii e binevenită”, a spus, luni, Victor Ponta.
Reacţia premierului vine după ce Comisia Europeană a cerut ca toate statele membre să demareze propriile investigaţii referitoare la maşinile care ar putea păcăli normele de poluare.
Deocamdată, s-a creat un grup de lucru din care fac parte reprezentanţi RAR şi autorităţi responsabile cu protecţia mediului, pentru a vedea exact câte astfel de maşini au ajuns în România.