Cei care vând maşini second-hand de la mărcile vizate în scandalul Dieselgate încearcă să-i convingă pe cumpărători fie că au un motor mai mic, fie că trec fără probleme de inspecţia tehnică.
Şi la târgurile de maşini organizate săptămânal în Braşov oamenii au venit în număr mai mic ca niciodată.
„Nu mai poţi vinde ca înainte, aduci maşini şi degeaba, nu le poţi vinde... Se uită la siglă văd ce e... Da, şi toţi întreabă de taxă şi chestii”, spune un vânzător.
Asta se întâmplă şi pentru că mulţi dintre cei care vor să cumpere o maşină nu sunt suficient de bine informaţi.
„Normal că are un impact asupra oamenilor, pentru că oamenii sunt bulversaţi şi nu ştiu exact despre ce este vorba. Atunci când aud de Euro 5 este singura problemă. Zic: Euro 5? Aoleu! E problemă, nu se mai face cartea RAR şi e problemă”, spune un vânzător.
Mulţi neagă însă că ar avea probleme la vânzarea maşinilor.
„ După câte se vede, maşini Volkswagen sunt destule dar nu ştiu... Nu cred că îi interesează prea mult chestia asta”, spune un alt vânzător.
Comercianţii au păreri diferite când vine vorba să lase la preţ.
„E şi normal să scadă. Sperăm să nu ţină mult”, spune un comerciant.
„Mașină de 2-3 mii de euro, ce să mai laşi la preţ? Producătorul dacă a greşit, ăla să plătească. Aşa mi se pare normal”, spune un altul.
Şi cumpărătorii sunt nedumeriţi.
„Nu ştiu dacă aş cumpăra pentru că la momentul actual nu se ştie exact care este situaţia şi nu cred că e bine să cumpărăm aşa ceva”, spune un potențial cumpărător.
Volkswagen a anunţat că aproape 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.