Cum justifică șeful RAR creșterea frecvenței ITP. Mașinile vor fi testate și în trafic

Data actualizării: Data publicării:
importul-de-masini-second-hand-a-crescut-cu-peste-80-in-2012-51430

Directorul general al Registrului Auto Român a declarat, pentru Capital, că instituția pe care o conduce a propus deja o creştere a frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an. De asemenea, oficialul anunță și o întărire a controalelor în trafic.

importul-de-masini-second-hand-a-crescut-cu-peste-80-in-2012-51430

Registrul Auto Român intenţionează să propună, ca măsură de majorare a siguranţei rutiere, în actualul context al evoluţiei parcului auto naţional, creşterea frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an”, a anunţat George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român (RAR).

Conform acestuia, după eliminarea timbrului de mediu, „reacţia pieţei auto a fost cea preconizată, anume de creştere importantă a numărului de autovehicule uzate, pentru care deţinătorii acestora au solicitat eliberarea de către RAR a documentelor necesare înmatriculării în România”.  George Dincă susţine că „este interesant de remarcat în primul rând că o anumită parte dintre aceste vehicule deja circulă pe drumurile publice din România, fiind înmatriculate în alte state (de exemplu, Bulgaria). Cel mai probabil ele nu au fost înmatriculate în ţara noastră deoarece vârsta lor, corelată direct cu o normă de poluare inferioară, a făcut ca pentru ele să se calculeze o valoare a timbrului de mediu considerată prea mare”.

Vârsta maşinilor testate a crescut la 10,5 ani

Analizând structura parcului de autovehicule de ocazie verificat de RAR, în funcţie de anul de fabricaţie, la nivelul primului trimestru al anului 2017, comparativ cu primul trimestru al anului 2016, se constată o creştere a vârstei medii a acestor vehicule de la 8,7 ani în trimestrul I 2016, la 10,5 ani în primul trimestru din 2017.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri