Salonul auto din Frankfurt îşi deschide porţile pe 15 septembrie, iar desfăşurarea sa a fost gândită înainte ca problemele economice din China să iasă la suprafaţă. Prin urmare, evenimentele programate de giganţii auto în următoarele două săptămâni ar putea părea mult prea fastuoase pentru actualele condiţii. Cea mai mare piaţă, China, unde sunt vândute o treime din maşinile din toată lumea, va fi în scădere anul acesta din cauza problemelor economice. Giganţii auto General Motors şi Volkswagen au obţinut pe piaţa chineză aproape jumătate din profitul lor operaţional la nivel mondial. Alte companii precum Rolls Royce, încearcă să se adapteze şi să caute alte pieţe pe care să crească.
Torsten Muller Otvos, director general Rolls Royce: Asia este importantă pentru noi șii, în special, permiteți-mi să spun, India este, datorită tradiției, foarte importantă pentru noi ca marcă.
Ca să compenseze scăderea vânzărilor în China, companiile auto s-ar putea refugia și în Statele Unite, o piață care de asemenea și-ar putea reduce turajul, potrivit unei analize Financial Times.
Ieftinirea petrolului i-a încurajat pe șoferii americani să cumpere din nou mașini de mari dimensiuni produse de Ford, GM și Chrysler. Consumul redus al mașinilor europene nu mai este un avantaj atât de mare, cel puțin nu în Statele Unite.
Însă companiile auto germane, franceze sau italiene ar putea juca mult mai bine pe teren propriu. Piața auto din Europa a ieșit mai târziu din criză, dar acum este în creștere puternică. Datele preliminare arată că, numai în țările vest-europene, vânzările de mașini au fost în luna trecută cu 10% mai mari decât în august 2014.
Matthias Wissman, președintele Asociației Industriei Auto din Germania: Salonul auto arată cum mașina și telefonul inteligent se unesc. Mașina conectată devine o platformă de comunicații.
În Cadrul Salonului Auto de la Frankfurt fi prezentate în premiera peste 200 de mașini și tehnologii noi.