Foto: chevrolet.com
Consumer Electronics Show (CES), care se desfăşoară în perioada 7-10 ianuarie la Las Vegas, reuneşte peste 20.000 de produse sau tehnologii prezentate în premieră către aproximativ 150.000 de vizitatori avizaţi, din industria IT sau presa de profil.
Dacă expoziţia de anul trecut a fost dominată de televizoarele cu rezoluţie "Ultra HD" (4K sau UHD) şi de electrocasnicele cu WiFi, CES 2014 aduce în prim plan automobilul viitorului, conectat la internet şi capabil să ruleze aplicaţii software asemenea unui smartphone.
General Motors a anunţat la CES că toate modelele Chevrolet de anul viitor vor fi disponibile cu conexiune de date 4G/LTE şi magazin de aplicaţii, ca opţiuni.
Cu aşa-numitul Chevrolet AppShop, compania a subliniat că nu are de gând să transforme automobilul într-un smartphone pe patru roţi, ci vizează promovarea unor aplicaţii software utile la drum, fie conducătorului auto, fie pasagerilor.
GM a dat ca exemplu aplicaţii meteo, de radio sau un software care prezintă în detaliu starea automobilului şi permite programarea rapidă a unei vizite la service.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
În acelaşi timp, Google a lansat un parteneriat cu General Motors, Audi, Honda, Hyundai şi producătorul de cipuri grafice Nvidia pentru introducerea sistemului de operare Android în automobil încă din acest an.
Aşa-numita Open Auto Alliance vizează să aducă în maşină o gamă largă de aplicaţii Android, pe o platformă software omogenă, uşor de utilizat.
Participarea GM şi Volkswagen, proprietarul Audi, la acest proiect subliniază importanţa evoluţiei automobilului în era digitală, iar investiţiile masive din trecut ale Google în tehnologii care permit funcţionarea autonomă a maşinii ar putea da roade în eventuale aplicaţii pentru noua platformă.
Deşi nu sunt prezente la CES, Apple şi Microsoft au făcut de asemenea primii paşi în industria auto. Producătorul iPhone a lansat anul trecut un parteneriat cu Honda prin care vizează integrarea strânsă a dispozitivelor iOS cu panoul de bord al automobilului, iar Microsoft are un parteneriat cu Ford.