Planurile UE. Ce se va întâmpla cu maşinile Diesel

Data actualizării: Data publicării:
U.S. Government Orders Volkswagen To Recall 500,000 Vehicles Over Emissions Software
CHICAGO, IL - SEPTEMBER 18: Volkswagen Passats are offered for sale at a dealership on September 18, 2015 in Chicago, Illinois. The Environmental Protection Agency (EPA) has accused Volkswagen of installing software on nearly 500,000 diesel cars in the U.S. to evade federal emission regulations. The cars in question are 2009-14 Jetta, Beetle, and Golf, the 2014-15 Passat and the 2009-15 Audi A3. (Photo by Scott Olson/Getty Images)

Investițiile în cercetarea privind motoarele diesel nu ar mai trebui continuate, resursele financiare urmând să fie alocate pentru crearea unei piețe a mașinilor electrice. Acesta este planul Comisiei Europene, potrivit politico.com.

U.S. Government Orders Volkswagen To Recall 500,000 Vehicles Over Emissions Software
FOTO/Getty Images

Mașinile diesel nu au fost un pariu câștigător pentru Europa, adaugă sursa citată, iar oficialii de la Bruxelles au remarcat succesul producătorilor de automobile electrice de peste Ocean. Tesla, de exemplu, a cucerit deja o țară europeană, devenind cea mai populară mașină în Norvegia.

„Ceilalți sunt mult mai rapizi decât noi, de exemplu, în privința mașinilor electrice, autonome”, spune Elżbieta Bieńkowska, comisarul european pentru industrie și piață internă.

În loc să se continue investițiile în cercetarea privid crearea unor motoare diesel și pe benzină mai ieftine, „ar trebui să alocăm banii mașinilor electrice, mașinilor cu zero emisii”, insistă comisarul.

Atitudinea oficialilor de la Bruxelles s-a schimbat după scandalul emisiilor de la Volkswagen și, acum, Comisia Europeană pregătește o serie de propuneri legislative pentru a încuraja producerea de automobile electrice.

Grupurile de lobby care reprezintă interesele producătorilor de combustibili lichizi au simțit deja pericolul și critică inițiativa Comisiei. „Utilitatea combustibililor lichizi este imbatabilă”, spune John Cooper, directorul general al grupului de lobby FuelsEurope.

Elżbieta Bieńkowska este însă de altă părere: „Ar trebui, probabil, să ne concentrăm mai mult pe mașinile electrice”.

Potrivit firmei de consultanță AlixPartners, vânzările de automobile Diesel pe piața europeană ar putea să scadă de la 52%, cât sunt în prezent, la doar 9% în 2030.

În schimb, costurile bateriilor scad, ceea ce face mașinile electrice mai competitive.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri