Planurile UE. Ce se va întâmpla cu maşinile Diesel
Data actualizării: Data publicării:
CHICAGO, IL - SEPTEMBER 18: Volkswagen Passats are offered for sale at a dealership on September 18, 2015 in Chicago, Illinois. The Environmental Protection Agency (EPA) has accused Volkswagen of installing software on nearly 500,000 diesel cars in the U.S. to evade federal emission regulations. The cars in question are 2009-14 Jetta, Beetle, and Golf, the 2014-15 Passat and the 2009-15 Audi A3. (Photo by Scott Olson/Getty Images)
Investițiile în cercetarea privind motoarele diesel nu ar mai trebui continuate, resursele financiare urmând să fie alocate pentru crearea unei piețe a mașinilor electrice. Acesta este planul Comisiei Europene, potrivit politico.com.
FOTO/Getty Images
Mașinile diesel nu au fost un pariu câștigător pentru Europa, adaugă sursa citată, iar oficialii de la Bruxelles au remarcat succesul producătorilor de automobile electrice de peste Ocean. Tesla, de exemplu, a cucerit deja o țară europeană, devenind cea mai populară mașină în Norvegia.
„Ceilalți sunt mult mai rapizi decât noi, de exemplu, în privința mașinilor electrice, autonome”, spune Elżbieta Bieńkowska, comisarul european pentru industrie și piață internă.
În loc să se continue investițiile în cercetarea privid crearea unor motoare diesel și pe benzină mai ieftine, „ar trebui să alocăm banii mașinilor electrice, mașinilor cu zero emisii”, insistă comisarul.
Atitudinea oficialilor de la Bruxelles s-a schimbat după scandalul emisiilor de la Volkswagen și, acum, Comisia Europeană pregătește o serie de propuneri legislative pentru a încuraja producerea de automobile electrice.
Grupurile de lobby care reprezintă interesele producătorilor de combustibili lichizi au simțit deja pericolul și critică inițiativa Comisiei. „Utilitatea combustibililor lichizi este imbatabilă”, spune John Cooper, directorul general al grupului de lobby FuelsEurope.
Elżbieta Bieńkowska este însă de altă părere: „Ar trebui, probabil, să ne concentrăm mai mult pe mașinile electrice”.
Potrivit firmei de consultanță AlixPartners, vânzările de automobile Diesel pe piața europeană ar putea să scadă de la 52%, cât sunt în prezent, la doar 9% în 2030.
În schimb, costurile bateriilor scad, ceea ce face mașinile electrice mai competitive.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.