Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au avansat cu 13,4% în 2016, la 110.529 unităţi, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 5,48%, în timp ce piaţa a crescut cu 5,1%, la 2,015 milioane de unităţi, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), potrivit News.ro.
În luna decembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 6,5 %, la 9.770 unităţi, iar cota de piaţă a atins 5,03%, în timp ce piaţa a avansat cu 5,8%.
La nivelul pieţei franceze, înmatriculările de autoturisme noi au atins peste 2,015 milioane de autoturisme în 2016 şi 194.381 de unităţi în luna decembrie.
Prin evoluţia înmatriculărilor în 2016, Dacia este a cincea marcă de pe piaţa franceză, după Renault (407.933 autoturisme înmatriculate), Peugeot (335.884), Citroen (195.011) şi Volkswagen (143.102).
Grupul Renault a consemnat în 2016 un avans de 8% al înmatriculărilor de autoturisme, la 518.462 de unităţi. În decembrie, înregistrările de maşini ale grupului Renault au crescut cu 0,6%, la 52.971 unităţi.
Înmatriculările liderului pieţei franceze, grupul PSA, care deţine mărcile Peugeot şi Citroen, au stagnat în 2016, la 558.976 autoturisme, în timp ce în decembrie grupul a consemnat o scădere a înregistrărilor de 3,5 %, la 43.933 unităţi.
Între cele mai bine vândute 100 de modele în 2016, Dacia Sandero s-a plasat pe locul 6, cu 56.199 unităţi înmatriculate şi o cotă de piaţă de 2,8%, iar Dacia Duster pe 13, cu 36.428 unităţi şi o cotă de 1,8%. Dacia Lodgy se află pe locul 69, cu 7.557 de vehicule şi o cotă de piaţă de 0,4%, în timp ce Dacia Dokker este pe 89, cu o cotă de 0,3%.
În 2015, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franţa, la 97.441 unităţi. Evoluţia negativă a vânzărilor Dacia pe o piaţă în creştere a dus la scăderea cotei de piaţă a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08%.