Cât a ajuns "plinul" la mașina electrică. Încărcarea nu mai este profitabilă nici acasă, nici la stațiile publice

Data actualizării: Data publicării:
Mașină electrică la încărcat la o stație de încărcare
Mașină electrică la încărcare. Foto: Profimedia Images

Odată cu scumpirile din energie, trecerea la mobilitate verde nu mai este la fel de profitabilă pentru proprietarii de mașini electrice, indiferent unde încarcă. Acasă, riscă să consume mai mult decât este statul dispus să subvenționeze, iar, la stațiile publice, tarifele au crescut atât de mult încât șoferii de electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale. 

Anda Niculae conduce o mașină full electrică de mai bine de un an. Cel mai des o încarcă acasă, iar asta îi crește consumul până la 500 de kwh pe lună.

Anda Niculae: "Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm... este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil".

Odată cu scumpirea energiei, drumurile lungi au ajuns costisitoare pentru orice șofer.    

O mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină.

Tradus în bani, șoferii de mașini verzi care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină pe diesel sau benzină. Doar cei care își încarcă acasă vor ieși mai ieftin. Însă riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat.

Chiar și așa, ministrul Mediului tot ține partea mașinilor electrice.

Tanczos Barna, ministrul Mediului: "Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică".

O altă problemă sunt stațiile de încărcare. Pe lângă că sunt puține, ele încarcă extrem de încet. Doar unul dintre șapte puncte de încărcare este "fast charge". Asta înseamnă că la peste 80% dintre prize trebuie să stai cel puțin 5-7 ore pentru a încărca mașina de la aproape 0%, la 100%.

Christoph Bucher, producător stații de încărcare: "Acum, România deține cam 0,2% din stațiile de încărcare publice ale Europei. Comparativ cu Germania care are 20% dintre stațiile de încărcare".  

Țări precum Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia au cele mai multe stații de încărcare. Țările cu cele mai puține stații sunt Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.
 

Editor : G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Atunci când Marele Viscol a îngropat România: „Am încercat să ieșim, dar nu...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Gwen Stefani, dezvăluiri despre cele mai dificile momente din viața ei: „Cum te aduni? A părut o a doua șansă...
Film Now
De ce s-a mutat Matthew McConaughey din L.A. Doi ani nu a jucat deloc în filme: "Cel mai rebel gest al meu"
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Nu au existat bani pentru plata pensiei în decembrie. La ce artificiu a recurs guvernul? DOCUMENT
Digi FM
Colin Farrell, cuvinte de laudă după ce a filmat câteva zile la București: „Cele mai uimitoare cafenele!”...
dronă în zbor
Guvernul aprobă un memorandum pentru lansarea proiectului „Drona Românească”. Anunțul făcut de Marcel Ciolacu
Digi Animal World
Momentul când un câine este atacat de un leopard în curtea casei. Patrupedul a supraviețuit ca prin minune
Film Now
Josh Brolin, dezvăluiri despre cum l-a ajutat Barbra Streisand să renunțe la alcool, iar John Travolta l-a...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...