Cât a ajuns "plinul" la mașina electrică. Încărcarea nu mai este profitabilă nici acasă, nici la stațiile publice

Data actualizării: Data publicării:
Mașină electrică la încărcat la o stație de încărcare
Mașină electrică la încărcare. Foto: Profimedia Images

Odată cu scumpirile din energie, trecerea la mobilitate verde nu mai este la fel de profitabilă pentru proprietarii de mașini electrice, indiferent unde încarcă. Acasă, riscă să consume mai mult decât este statul dispus să subvenționeze, iar, la stațiile publice, tarifele au crescut atât de mult încât șoferii de electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale. 

Anda Niculae conduce o mașină full electrică de mai bine de un an. Cel mai des o încarcă acasă, iar asta îi crește consumul până la 500 de kwh pe lună.

Anda Niculae: "Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm... este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil".

Odată cu scumpirea energiei, drumurile lungi au ajuns costisitoare pentru orice șofer.    

O mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină.

Tradus în bani, șoferii de mașini verzi care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină pe diesel sau benzină. Doar cei care își încarcă acasă vor ieși mai ieftin. Însă riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat.

Chiar și așa, ministrul Mediului tot ține partea mașinilor electrice.

Tanczos Barna, ministrul Mediului: "Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică".

O altă problemă sunt stațiile de încărcare. Pe lângă că sunt puține, ele încarcă extrem de încet. Doar unul dintre șapte puncte de încărcare este "fast charge". Asta înseamnă că la peste 80% dintre prize trebuie să stai cel puțin 5-7 ore pentru a încărca mașina de la aproape 0%, la 100%.

Christoph Bucher, producător stații de încărcare: "Acum, România deține cam 0,2% din stațiile de încărcare publice ale Europei. Comparativ cu Germania care are 20% dintre stațiile de încărcare".  

Țări precum Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia au cele mai multe stații de încărcare. Țările cu cele mai puține stații sunt Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.
 

Editor : G.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...