BUSINESS CLUB. Volkswagen anunță cum va repara mașinile afectate din Europa

Data publicării:
masini volkswagen - GettyImages-488940092

În Europa, Volkswagen va trebui să repare 8,5 milioane de maşini. Pentru majoritatea a venit acum cu soluţii. Pe motoarele 2.0 TDI va face doar cu o schimbare de soft, operaţiune care ar trebui să-i ţină pe şoferi doar jumătate de oră în service. La maşinile cu motor de 1,6 litri e ceva mai complicat. Pe lângă schimbările pe care le va face la softul motorul, Volkswagen va trebui să instaleze şi un mic dispozitiv.

Andreas Krause, şef departament tehnologii diesel Volkswagen: Aceasta componentă stabilizează fluxul de aer și permite o măsurare precisă a aerului care intră. Ca urmare, combustibilul poate fi măsurat precis și astfel vom îmbunătăți emisiile.

Tubul de plastic ar arunca în motor un amestec mai bogat în aer, astfel încât combustibilul să fie ars mai eficient. În teorie, astfel s-ar respecta consumul și emisiile înscrise în cartea tehnică - mașina ar putea consuma mai puțin decât acum și ar polua mai puțin fără a afecta însă puterea motorului.

Totuși, Volkswagen recunoaște că nu știe dacă soluția va funcționa pe toate modelele fiindcă încă nu le-a testat pe toate. Este posibil ca mica modificare a sistemului de direcționare a aerului să nu conducă la emisii îndeajuns de reduse și să se și păstreze performanțele motorului. Emisiile de oxizi de azot sunt acum de 40 de ori mai mari decât prevede legea. Însă Volkswagen spune că autoritățile germane și-au dat deja acordul pentru implementarea acestor măsuri. Din ianuarie, șoferii ar urma să fie chemați în service iar campania va dura întreg anul 2016.

Volkswagen spune că pentru remedierea problemelor, costurile vor fi gestionabile. O schimbare de soft și un tub de plastic costă puțin dar e greu de spus de pe acum dacă Volkswagen va scăpa așa ieftin. Trebuie ca soluțiile sale să și funcționeze, și, mai mult, trebuie să repare și maoinile cu alte tipuri de motoare. Pe 1.2 TDI și pe cel de 3 litri încă lucrează la o soluție care ar putea fi gata la finele lunii - și acolo ar putea fi vorba exclusiv de update-uri de soft.

Dacă în Europa poate scăpa cu un update și un mic dispozitiv, în America nu va fi la fel de simplu. Reprezentanții Volkswagen spun că pentru piața americană au venit cu alte propuneri. Reparațiile ar putea fi acolo mai complexe și costurile, mai mari. Asta fiindcă reglementarile americane de mediu sunt mai dure decât cele europene. În aceste condiții, apare întrebarea dacă nu cumva mașinile vândute peste tot în lume au fost proiectate exclusiv pentru a trișa la testele autorităților americane.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Schimbate la naștere în maternitate. Cum au descoperit două femei că nu erau cine credeau că sunt
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Ce bani iei în plus la 1 ianuarie dacă ai PENSIE între 1281 lei și 6.000 lei? Creșteri și de 700 lei
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani