În Europa, Volkswagen va trebui să repare 8,5 milioane de maşini. Pentru majoritatea a venit acum cu soluţii. Pe motoarele 2.0 TDI va face doar cu o schimbare de soft, operaţiune care ar trebui să-i ţină pe şoferi doar jumătate de oră în service. La maşinile cu motor de 1,6 litri e ceva mai complicat. Pe lângă schimbările pe care le va face la softul motorul, Volkswagen va trebui să instaleze şi un mic dispozitiv.
Andreas Krause, şef departament tehnologii diesel Volkswagen: Aceasta componentă stabilizează fluxul de aer și permite o măsurare precisă a aerului care intră. Ca urmare, combustibilul poate fi măsurat precis și astfel vom îmbunătăți emisiile.
Tubul de plastic ar arunca în motor un amestec mai bogat în aer, astfel încât combustibilul să fie ars mai eficient. În teorie, astfel s-ar respecta consumul și emisiile înscrise în cartea tehnică - mașina ar putea consuma mai puțin decât acum și ar polua mai puțin fără a afecta însă puterea motorului.
Totuși, Volkswagen recunoaște că nu știe dacă soluția va funcționa pe toate modelele fiindcă încă nu le-a testat pe toate. Este posibil ca mica modificare a sistemului de direcționare a aerului să nu conducă la emisii îndeajuns de reduse și să se și păstreze performanțele motorului. Emisiile de oxizi de azot sunt acum de 40 de ori mai mari decât prevede legea. Însă Volkswagen spune că autoritățile germane și-au dat deja acordul pentru implementarea acestor măsuri. Din ianuarie, șoferii ar urma să fie chemați în service iar campania va dura întreg anul 2016.
Volkswagen spune că pentru remedierea problemelor, costurile vor fi gestionabile. O schimbare de soft și un tub de plastic costă puțin dar e greu de spus de pe acum dacă Volkswagen va scăpa așa ieftin. Trebuie ca soluțiile sale să și funcționeze, și, mai mult, trebuie să repare și maoinile cu alte tipuri de motoare. Pe 1.2 TDI și pe cel de 3 litri încă lucrează la o soluție care ar putea fi gata la finele lunii - și acolo ar putea fi vorba exclusiv de update-uri de soft.
Dacă în Europa poate scăpa cu un update și un mic dispozitiv, în America nu va fi la fel de simplu. Reprezentanții Volkswagen spun că pentru piața americană au venit cu alte propuneri. Reparațiile ar putea fi acolo mai complexe și costurile, mai mari. Asta fiindcă reglementarile americane de mediu sunt mai dure decât cele europene. În aceste condiții, apare întrebarea dacă nu cumva mașinile vândute peste tot în lume au fost proiectate exclusiv pentru a trișa la testele autorităților americane.