Renault vrea să fabrice în India o mașină cu dotările unui Trabant modern. Fără airbaguri sau geamuri electrice, mașina va fi vânduta doar pe piață asiatica. Europenii nu ar cumpăra un autoturism fără dotările de bază, spun specialiștii.
Ideea a pornit de la o Tata care a fost exemplul tuturor, de 2.500 de dolari. Renault a mai avut încercări de acest fel cu un producator indian care, din păcate, nu a evoluat cum se aștepta toată lumea, iar dacă va fi să apară așa ceva undeva la granița dintre 3.500 și 4.500 de dolari, dar numai pentru piaţa indiană, unde o serie întreagă de strandarde de pe piaţa europeană nu există.
După 8 ani de la lansarea primului model Logan, constructorul francez vrea să surprindă iar piața auto mondială, cu o mașină și mai ieftină. De data asta, fabricată în India.
Pentru asta, Renault a apelat la Gerard Detourbet, cel care a lucrat în uzina din Pitești între 1999 și 2002 la modelul Logan. „Când Gerard Detourbet atacă un proiect, garantat îl duce la bun sfârșit.El este cel care a facut mondializarea programului Logan”, spuneConstantin Stroe, vicepreședinte.
Modelul, care ar putea costa de două ori mai puţin decât Loganul, ar urma să aibă o capacitate de doar 800 de centimetri cubi. Ar putea fi lansat la sfârşitul anului 2014, iar obiectivul este să concureze Maruti Suzuki, care se vinde cu preţuri cuprinse între 4.000 şi 5.000 de dolari.