Decizia a fost luată după ce mai multe service-uri şi-au recuperat cu greu banii de reparații de la compania de asigurări.
Sunt cazuri în care nici după doi ani de zile nu s-a făcut plata către ateliere. În total sunt 74.000 de dosare neachitate de Astra Asigurări.
În plus, compania a subevaluat mii de dosare de daună, adică a decontat doar parțial reparațiile.
Dauna medie este undeva la 1.200 de euro, potrivit Autorității de Supraveghere Financiară.
Pentru a-și recupera banii, reprezentanții atelierelor ajung, de cele mai multe ori, în instanță, însă procesele durează luni de zile și nici chiar o sentință favorabilă nu le garantează recuperarea banilor.
În 2012, Adrian Maftei a avut un accident de circulaţie. Maşina sa a fost lovită de un camion care a derapat pe gheaţă. Deşi cei de la Astra, unde era asigurat camionul, i-au aprobat dosarul de daună, compania nu a plătit nici acum reparaţia de trei mii de lei.
„Service-ul a încercat întâi amiabil să obțină suma. Am înțeles că acum s-au îndrepatat în instanță împotriva companiei de asigurări”, spune Adrian Matei.
„În opinia noastră, Astra a devenit o societate indezirabilă. Clienţii asiguraţi la Astra nu vor mai fi primiţi decât în situaţia în care îşi achită singuri reparaţia maşinii”, spune Cristian Muntean, preşedintele Asociaţiei Serviceurilor Independente.
Reprezentanţii companiei Astra nu au comentat decizia service-urilor auto.
Acesta nu este singurul efect apărut în urma scandalului de pe piaţa asigurărilor. Brokerii atrag atenţia că poliţele RCA s-ar putea scumpi cu până la 20 la sută, anul acesta.
Companiile de asigurări vor profita de imaginea proastă a societăţilor implicate în scandal şi vor încerca să câştige clienţi noi, pentru a face profit.