Oficial, dealerii de maşini noi au vândut cu aproape 16 la sută mai multe maşini în 2015 decât în 2014. Mai exact, peste 81 de mii de maşini noi s-au vândut anul trecut în România. Lider rămâne Dacia, iar acest lucru se vede acum în datele privind afacerile constructorului auto român. Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a avut anul trecut afaceri de 4,3 miliarde de euro, cu aproape doi la sută mai mult decât în 2014.
În acelaşi timp, profitul companiei a urcat cu 20 la sută, la 101 milioane de euro, depăşind pragul de 100 de milioane de euro pentru prima dată după anul 2008.
Dacia vinde 20 la sută din producţia de la Mioveni în România. Spre exemplu, anul trecut uzina Dacia a produs aproape 340 de mii de maşini. 312 mii dintre ele au plecat numai în Uniunea Europeană, cifră mai mică decât în anii trecuţi. Explicaţia pentru acest lucru vine din faptul că maşinile Dacia sunt la a doua generaţie, iar constructorul abia acum lucrează la noua generaţie. În plus, mari producători mondiali au lansat modele destinate celor cu venituri mai mici, adică fix piaţa pe care au succes cei de la Dacia.
Uzina de la Mioveni trimite la export mai mult decât maşini. Cutii de viteze sau chiar motoare gata asamblate, toate în valoare de 4,5 miliarde de euro anual, pleacă din România către celelalte uzine ale grupului Renault.
Anul trecut, Dacia a vândut aproape 37 de mii de maşini în România, cu aproape 25 la sută mai mult decât în 2014.
Deşi creşterea este semnificativă, pentru constructorul auto cifrele sunt încă mici.
În 2007, spre exemplu, Dacia a vândut în România peste 102 mii de maşini, iar un an mai târziu, an de criză, vindea în jur de 85 de mii de maşini.