Autobuzul „mamut” din România comunistă care transporta chinezi. Povestea unei mărci mai puțin cunoscute
Data publicării:
Înainte de 1989, România avea un cuvânt important de spus în producția de automobile, scrie Playtech.ro. Mărci consacrate precum Dacia și Aro aveau deja un renume pe plan european și chiar mondial, chiar dacă erau produse sub diferite denumiri.
Dincolo de automobile, în ceea ce privește camioanele, mașinile ROMAN produse la Brașov erau extrem de apreciate în întreaga lume pentru costurile ieftine de producție și durablitate. În 1978, la uzina Roman lucrau în jur de 26.000 de oameni. Cele mai căutate modele erau Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC, multe dintre ele fiind exportate în state precum Polonia, Ungaria sau chiar Statele Unite ale Americii.
O poveste mai puțin cunoscută rămâne cea a autobuzului diesel produs pentru transport de persoane în China chiar la uzina din Brașov. Botezat neoficial Dongfeng-Roman, după un parteneriat cu uzina Dongfeng Motor Corporation fondată în 1969, românii au trimis câteva zeci de astfel de autobuze în China care au fost puse rapid în funcțiune.