Unele companii auto, îndeosebi cele japoneze, consideră că hidrogenul va fi combustibilul curat al viitorului şi fac tot posibilul ca această tehnologie să nu fie înăbuşită din faşă de lipsa unei infrastructuri de alimentare.
Toyota a lansat încă de anul trecut o maşină care funcţionează cu hidrogen şi care scoate pe ţeava de eşapament apă. Honda va lansa o maşină bazată pe această tehnologie la anul, iar Nissan în 2017.
Celulele cu hidrogen reprezintă cea mai curată tehnologie a industriei auto, însă la fel ca toate celelalte tehnologii verzi are o problemă. Nu are o infrastructură de alimentare suficient de extinsă. Toyota, Honda şi Nissan se aliază pentru corectarea acestei situaţii.
În Japonia funcţionează sau sunt în construcţie 74 de staţii de alimentare cu hidrogen, iar în Statele Unite sunt 12, dar nu sunt profitabile. Nici nu au cum deocamdată. Dar, ca să le menţină în funcţiune, cele trei companii auto japoneze le vor subvenţiona activitatea. În plus, alianţa dintre Toyota, Honda şi Nissan va finanţa şi construirea a 100 de staţii noi de alimentare cu hidrogen. În Japonia, cele trei companii vor fi ajutate şi de guvernul de la Tokyo. Vor încerca în acelaşi timp să atragă şi alte companii în reţeaua de distribuţie.
Hidrogenul poate fi obţinut prin mai multe tehnici. Una dintre ele este reformarea catalitică prin care hidrogenul este scos din gazul natural cu ajutorul aburului. O altă tehnică este electroliza apei, care poate fi o sursă de poluare indirectă dacă energia utilizată în timpul procesului este obţinută din arderea hidrocarburilor. Dar, dacă este folosită energie regenerabilă, atunci tehnologia cu hidorogen este perfect curată.