Știrile false, în viziunea Papei. O comparație șocantă
Data actualizării: Data publicării:
Știrile false, care au inundat internetul, au captat și atenția Suveranului Pontif. Papa Francisc a comparat preferința presei pentru difuzarea de știri senzaționale sau false, cu coprofilia, adică atracția pentru excremente. Termenul a mai fost folosit de Suveranul Pontif și în alte ocazii, notează Washington Post.
„Cred că presa trebuie să fie foarte clară și foarte transparentă și să nu cadă în boala coprofiliei, adică dorința aceasta de a relata doar scandaluri, doar lucruri neplăcute”, a declarat Papa Francisc, într-un interviu pentru publicația belgiană Tertio.
Crux, un site specializat pe Biserica Catolică, a precizat că interviul a fost în limba spaniolă. În această limbă termenul coprofilie este folosit mai larg și înseamnă și un interes morbid în lucruri murdare, nu neapărat o atracție specifică către materiile fecale.
Totuși, în același interviu Papa Francisc a folosit termenul coprofagie, care este folosit pentru a descrie o tulburare de comportament manifestată prin ingerarea materiilor fecale de către bolnavii psihici în stadiu grav.
Crux a atras atenția că Papa Francisc a criticat presa care relatează doar întâmplări negative și care distrug reputația oamenilor și a fost în mod special critic față de cei care spun minciuni.
Răspândirea de informații incorecte este, potrivit lui Papa Francisc, „cel mai mare rău pe care o instituție de presă îl poate face”.
Facebook și Google au anunțat că vor împiedica departamentele lor de publicitate să publice anunțuri pe site-urile care publică informații false și adesea senzaționaliste, o măsură care le-ar putea sufoca pe acestea, privându-le de finanțări.
Deciziile giganților online vin după ce au fost acuzați că ar fi jucat un rol important în alegerile prezidențiale din Statele Unite prin permiterea răspândirii de informații false sau înșelătoare care ar fi îndreptat alegătorii indeciși să-l voteze pe Donald Trump.
Peste 100 de site-uri pro-Trump au fost deschise într-un mic oraș din Macedonia în preajma alegerilor din SUA. Localnicii și-au dat seama că prin publicarea de știri favorabile candidatului republican la președinția SUA îi pot exploata pe alegătorii săi și câștiga bani din reclame. Fiecare click pe o știre pro-Trump a adus bani în buzunarul unui tânăr macedonean.