OMV a scos la vânzare subsidiara sa din Turcia, Petrol Ofisi, care e acolo cel mai mare distribuitor de carburanţi. Vrea să renunţe practic la o reţea de peste 1.700 de benzinării precum şi la poziţia de lider pe piaţa distribuţiei pentru clienţii industriali.
O face spunând că vrea să se concentreze mai mult de producţie şi mai puţin pe distribuţie, dar şi mutările acestea au un motiv - OMV are o problemă de profitabilitate, inclusiv pe partea de producţie.
Fiindcă se bazează pe zăcăminte mature precum cele din România, OMV are costuri de circa 16 dolari pe baril, adică de două ori mai mari decât ENI şi Statoil.
În paralel, compania caută cumpărători pentru braţul său de transport de gaze Gas Connect Austria. E un colos care deţine 900 de kilometri de gazoducte în Austria şi controlează inclusiv hubul Baumgarten, cel mai mare din Europa.
Cum OMV se apropie tot mai tare de Gazprom, marea frică era să nu cumpere ruşii 49% din Gas Connect, totuși OMV susține că Gazprom nu este interesat.