Premierul francez Elisabeth Borne a mers vineri, în mod excepţional, cu metroul la Paris pentru a lansa o campanie împotriva violenţei sexiste şi sexuale în transportul public, relatează AFP.
Această campanie de comunicare, care va dura o lună şi va costa un milion de euro, „răspunde unei observaţii alarmante: aproape toate femeile, nouă din zece femei, spun că au suferit agresiuni verbale sau fizice în transportul public, (...) de la fluierături şi insulte, la agresiune sexuală sau chiar viol. Acest lucru este total inacceptabil”, a spus şefa guvernului.
„Avem nevoie de o schimbare reală de mentalitate” şi „să provocăm o trezire colectivă. (...) Să nu stăm cu ochii lipiţi de telefoane. Să reacţionăm colectiv, să ne ridicăm privirea”, a adăugat Elisabeth Borne, potrivit AFP, citată de Agerpres.
Ministrul transporturilor, Clement Beaune, doreşte, de asemenea, să colaboreze cu sectorul de ride-sharing şi taxi. El intenţionează să ceară „angajamente foarte ferme” din partea profesiei privind schimbul de date şi instruirea şoferilor, conform unui interviu acordat cotidianului Le Parisien.
De asemenea, speră că toate actele de violenţă bazată pe gen, „de îndată ce sunt dovedite, vor duce la excluderea şi deconectarea de la aplicaţii, în timp ce astăzi este nevoie de pedepse de şase luni pentru a se întâmpla asta”.
Editor : Liviu Cojan