Muzeul Auschwitz-Birkenau a criticat gigantul american al comerţului online Amazon pentru vânzarea unor decoraţiuni de Crăciun pe care sunt reprezentate imagini ale lagărului de concentrare nazist, informează Agerpres.
„Vânzarea de decoraţiuni de Crăciun cu imagini ale Auschwitz-ului nu pare potrivită”, scrie Muzeul pe contul său de Twitter, text însoţit de imagini ale produselor cu fotografii în care se văd şinele de tren ce duc spre intrarea în lagăr şi barăcile.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Muzeul a solicitat Amazon să le elimine din catalogul produselor sale.
„Auschwitz pe un desfăcător de sticle, este destul de deranjant şi lipsit de respect”, a adăugat, tot pe Twitter, Muzeul.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Muzeul a postat ulterior un alt mesaj, conform căruia se pare că Amazon a eliminat deja produsele criticate, apoi un al treilea spunând că a descoperit altele. A menţionat, printre altele, mouse pad-uri şi o decoraţiune de Crăciun din ceramică în care apare un vagon pe calea ferată folosit pentru transportul evreilor spre camerele de gaz.
Germania nazistă a creat acest lagăr al morţii după ce a ocupat Polonia la începutul celui de-al Doilea Război Mondial.
Auschwitz-ul, unde peste un milion de evrei din toată Europa şi o sută de mii de ne-evrei au fost ucişi, a devenit un simbol al Holocaustului. Potrivit estimărilor, aproximativ 232.000 de copii s-au aflat printre victime.