Ciprian Bălțoiu, corespondent Digi24: Această aeronavă a companiei Lufthansa soseşte acum la Madrid după un zbor de aproximativ două ore. Cum ar putea însă acest zbor să fie unul mai rapid, chiar mai ieftin pentru pasagerii care l-au folosit? Ei bine, dacă s-ar pune în aplicare proiectul Parlamentului European privind Cerul Unic European. Însă, există destul de multe probleme.
Odată ce proiectul va deveni reglementare, companiile aeriene vor face economii de 5 miliarde de euro pe an, în condițiile unui trafic de 3 ori mai mare. Ceea ce înseamnă că și biletele de avion vor costa mai puțin. Eurodeputatul Marian Jean Marinescu este unul dintre avocații proiectului, încă de la apariția lui, acum 16 ani.
Marian Jean Marinescu, europarlamentar român: Cerul unic european este nu o idee, este un proiect extraordinar de interesant şi de bun pentru pasageri, pentru cetăţeni, pentru dezvoltarea economică, pentru orice. Trebuie neapărat făcut.
Proiectul, care reduce zonele aeriene din Europa de la 31 la 9, nu este văzut totuși cu ochi buni de toată lumea.
Marian Jean Marinescu, europarlamentar român: Din păcate, există voci împotrivă, în special din partea administraţiei, din partea prestatorilor de servicii, de control de trafic din alte state membre. În acest dosar, Parlamentul european este cu cetăţeanul. Avem probleme cu Consiliul, adică cu guvernele de fapt, care vor să păstreze privilegiile din administraţie.
Un alt beneficiu al proiectului ar fi reducerea timpului de zbor, cu aproximativ 15 minute la un zbor mediu de două ore.