Avertismentul constructorilor auto: costul unui Brexit fără acord, 50.000 de lire pe minut

Data actualizării: Data publicării:
muncitori fabrica auto getty
Foto: Guliver/GettyImages

Constructorii auto din blocul comunitar dau avertizări cu privire la pierderile în valoare de miliarde de euro ce vor apărea în condiţiile unui Brexit fără acord, opririle de producţie urmând să coste 50.000 de lire sterline pe minut numai în Marea Britanie, transmite Mediafax.

Marea Britanie urmează să iasă din UE în 31 octombrie, însă companiile sunt din ce în ce mai îngrijorate cu privire la lipsa progreselor premierului Boris Johnson spre un nou acord de retragere care să înlocuiască precedentul acord negociat de Theresa May, pe care Parlamentul britanic l-a respins de trei ori.

În cadrul unei declarații de presă, mai multe asociaţii, printre care Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, Asociaţia furnizorilor europeni de componente auto şi alte 17 asociaţii naţionale, au dat avertizări asupra consecinţelor unui Brexit fără un acord de divorţ asupra unei industrii care regrupează 13,8 milioane de angajaţi în Uniunea Europeană, incluzând Marea Britanie, sau 6,1% din forţa de muncă totală.

„Plecarea Regatului Unit din UE fără un acord ar declanşa o modificare colosală a condiţiilor de tranzacţionare, cu tarife în valoare de miliarde euro care ameninţă să afecteze alegerile consumatorilor pe ambele maluri ale Canalului Mânecii. Sfârşitul comerţului fără bariere ar putea provoca perturbări modelului de operare la timp al industriei auto, costul unui singur minut de oprire a producţiei numai în Marea Britanie fiind de 50.000 de lire sterline (54.700 de euro)”, precizează aceștia într-o declarație.

Dacă cele două părţi vor reveni la regulile de tranzacţionare ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului, organizaţiile avertizează că cea mai probabilă consecinţă a unui Brexit fără acord va fi un plus de 5,7 miliarde euro la schimburile comerciale cu automobile între UE şi Marea Britanie.

Industria auto europeană depinde de lanţurile de aprovizionare transfrontaliere, a căror eficienţă depinde de tarifele vamale zero şi eliminarea graniţelor în interiorul uniunii vamale europene.

Industria auto britanică, care este controlată aproape în întregime de firme străine, este deosebit de vulnerabilă la introducerea de tarife vamale, în condiţiile în care este dominată de producători germani, francezi şi japonezi.

Editor web: George Costiță

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Panică la un spectacol de circ în Italia: leii si tigrii din arenă s-au răzvrătit, iar oamenii au...
Digi FM
De 40 de ani împreună, la fel de îndrăgostiți. Goldie Hawn și Kurt Russell, fericiți în vacanța de Crăciun...
Pro FM
Crăciun de lux. Jennifer Lopez, într-o ținută de mii de dolari, în vacanța ei extravagantă din Aspen
Film Now
Cine sunt starurile care vor juca în următorul film al lui Nolan. Filmările, în toată lumea
Adevarul
Lovitura dată de regizorul Dan Chișu la masa de poker. Suma impresionată câștigată în finalul anului
Newsweek
Pensiile vor fi indexate abia în februarie sau martie. De ce NU cresc pensiile din ianuarie?
Digi FM
Michael Bolton, înconjurat de dragostea familiei, de Crăciun. Noua imagine cu celebrul artist, la un an de...
Digi World
Ce culoare este pantoful din imagine? De ce unii văd roz, iar alții turcoaz
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Meg Ryan, despre momentul în care a adoptat o fetiță: „Lucrurile s-au aliniat astfel încât să ne aducă...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...