Google a anunțat firmele de publicitate că sistează toate reclamele politice pe platformele sale cel puțin până la data de 21 ianuarie, a doua zi după ceremonia de preluare a mandatului noului preşedinte al SUA, Joe Biden, transmite Reuters, citat de Agerpres.
În e-mail-ul trimis tuturor firmelor de publicitate din SUA, Google precizează că decizia a fost luată ca urmare a violențelor de la Capitoliul din Washington, pe care le numește „evenimente fără precedent”.
Măsura luată de furnizorul de internet vizează toate reclamele care fac referire la Ziua Inaugurării, la protestele de la Capitoliul SUA dar și la impeachment, procedura de demitere a președintelui american de către congres. Totodată, de la decizia Google nu sunt exceptate nici organizaţiile de ştiri, nici reclamele comerciale.
Noua măsură va intra în vigoare începând de joi și va dura cel puțin până pe 21 ianuarie, a doua zi după ce Joe Biden va prelua mandatul de președinte al SUA.
Google a mai anulat în 10 decembrie anul trecut o interdicţie temporară privind reclamele legate de ştiri, intrată în vigoare după închiderea urnelor la alegerile prezidenţiale americane din noiembrie pentru a împiedica dezinformare şi alte abuzuri pe platformele sale online.
Şi reţeaua socială Facebook a sistat reclamele politice după alegeri, permiţându-le pentru scurt timp doar în preajma alegerilor pentru Senatul SUA desfăşurate luna aceasta în statul Georgia.
O purtătoare de cuvânt a Google a declarat că firma a utilizat o versiune limitată a politicii privind "evenimentele sensibile" începând cu asaltul unor manifestanţi asupra Capitoliului, din 6 ianuarie, interzicând reclamele care făceau referire la violențele pe teme politice.
Totodată, Google urmăreşte interzicerea conţinutului care poate exploata evenimente cum ar fi urgenţele sanitare sau dezastrele naturale.
În e-mailul prezentat de Reuters, Google le reaminteşte agenţiilor de publicitate şi politica sa împotriva reclamelor care incită la ură sau violenţă. "Având în vedere evenimentele de săptămâna trecută, suntem extrem de vigilenţi privind aplicarea regulilor la orice reclame care pot fi interpretate rezonabil ca încălcări ale acestei limite", arată gigantul serviciilor internet.
Editor : I.C