Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un maxim istoric: 27 de milioane de dolari pe săptămână. Unde merg banii

Data publicării:
Steag rusesc
Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble. Foto: Profimedia

Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un nivel istoric. Proiectul de buget pentru 2025 alocă 137,2 miliarde ruble (1,42 miliarde de dolari) pentru propaganda de stat, adică 27 de milioane de dolari pe săptămână, scrie The Moscow Times.

Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble, adică 13%, ajungând la un total mai mare decât bugetele anuale ale regiunilor rusești medii (de exemplu, 135 de miliarde ruble în regiunea Kaliningrad și 110 miliarde ruble în Perm).

În medie, propaganda de stat va costa bugetul 11,4 miliarde ruble pe lună, sau 2,6 miliarde ruble pe săptămână, canalele TV de stat rămânând principalii beneficiari ai fondurilor.

Potrivit rapoartelor, menținerea TV-Novosti, structura de gestionare a Russia Today, îi va costa pe ruși 31,1 miliarde ruble în 2025, ceea ce reprezintă cu 9% mai mult decât în 2024.

Canalul Russia One, care și-a pierdut aproape un sfert din audiență de la începutul războiului din Ucraina, va primi o subvenție de 6 miliarde ruble pentru a-și completa programul de emisie.

De asemenea, organizarea sistemului de propagandă de stat în regiunile ocupate ale Ucrainei va costa bugetul 7 miliarde de ruble.

În cadrul administrației prezidențiale, 8,4 miliarde de ruble au fost alocate pentru proiecte media, axate pe „susținerea informațională și explicativă” a inițiativelor lui Vladimir Putin pe internet.

Cât s-a cheltuit de la începutul războiului

De la începutul războiului total, guvernul a cheltuit peste 350 de miliarde de ruble pentru mass-media de stat. Cu toate acestea, în ciuda finanțării generoase, canalele de televiziune de stat își pierd rapid audiența.

Canalul Rusia Unu a suferit cele mai semnificative pierderi, audiența sa scăzând cu 22% în cursul anului și cu aproape o treime față de vara anului 2022.

Canalul de televiziune Rusia-1 a pierdut unul din șapte telespectatori (-15%) pe parcursul anului, dar rămâne totuși cel mai popular canal din țară: în vară, a fost urmărit de 14,6% din publicul TV.

NTV, deținut de holdingul Gazprom Media, a reușit să își crească audiența, cota sa de audiență medie zilnică crescând de la 7,9% la 8,7%.


Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Singurul loc din România unde poți avea senzația că mergi pe apă. Turiștii au parte de o experiență unică și...
Digi FM
Cine este Cristina, fosta soție a lui Valeriu Gheorghiță și cu ce se ocupă. Cei doi au fost împreună mai bine...
Pro FM
Kanye West și Bianca Censori s-ar fi „despărțit în urmă cu câteva săptămâni”. Ce le-a spus rapperul...
Film Now
Millie Bobby Brown, poze de la nunta de vis din Italia. Ea a arătat divin în rochia de mireasă, fiul lui Bon...
Adevarul
Rusia vrea să conducă Republica Moldova. 11 candidați la prezidențiale, printre care și oamenii lui Putin...
Newsweek
Judecător CCR: 70.000 lei pensie specială plus 40.000 lei salariu. Cum se aleg judecătorii Curții?
Digi FM
„Așa vrei să conduci și țara?” Mircea Geoană, viral pe TikTok, după ce a fost ironizat pentru aptitudinile de...
Digi World
Cel mai nepotrivit moment al zilei pentru a mânca, dacă vrei dinți sănătoși. Fereastra de două ore în care...
Digi Animal World
Ce a făcut un câine care a fost lăsat singur acasă. Imaginile surprinse de camera de supraveghere au devenit...
Film Now
Martin Scorsese spune că mai are multe filme de făcut: Lucrez la cel despre Iisus. Sper ca Dumnezeu să-mi dea...
UTV
Mario Fresh a confirmat despartirea de Alexia Eram. „A fost o decizie dificila pentru amandoi”