Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un maxim istoric: 27 de milioane de dolari pe săptămână. Unde merg banii

Data publicării:
Steag rusesc
Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble. Foto: Profimedia

Rusia va crește cheltuielile de propagandă la un nivel istoric. Proiectul de buget pentru 2025 alocă 137,2 miliarde ruble (1,42 miliarde de dolari) pentru propaganda de stat, adică 27 de milioane de dolari pe săptămână, scrie The Moscow Times.

Comparativ cu 2024, cheltuielile pentru mass-media vor crește cu 15,9 miliarde ruble, adică 13%, ajungând la un total mai mare decât bugetele anuale ale regiunilor rusești medii (de exemplu, 135 de miliarde ruble în regiunea Kaliningrad și 110 miliarde ruble în Perm).

În medie, propaganda de stat va costa bugetul 11,4 miliarde ruble pe lună, sau 2,6 miliarde ruble pe săptămână, canalele TV de stat rămânând principalii beneficiari ai fondurilor.

Potrivit rapoartelor, menținerea TV-Novosti, structura de gestionare a Russia Today, îi va costa pe ruși 31,1 miliarde ruble în 2025, ceea ce reprezintă cu 9% mai mult decât în 2024.

Canalul Russia One, care și-a pierdut aproape un sfert din audiență de la începutul războiului din Ucraina, va primi o subvenție de 6 miliarde ruble pentru a-și completa programul de emisie.

De asemenea, organizarea sistemului de propagandă de stat în regiunile ocupate ale Ucrainei va costa bugetul 7 miliarde de ruble.

În cadrul administrației prezidențiale, 8,4 miliarde de ruble au fost alocate pentru proiecte media, axate pe „susținerea informațională și explicativă” a inițiativelor lui Vladimir Putin pe internet.

Cât s-a cheltuit de la începutul războiului

De la începutul războiului total, guvernul a cheltuit peste 350 de miliarde de ruble pentru mass-media de stat. Cu toate acestea, în ciuda finanțării generoase, canalele de televiziune de stat își pierd rapid audiența.

Canalul Rusia Unu a suferit cele mai semnificative pierderi, audiența sa scăzând cu 22% în cursul anului și cu aproape o treime față de vara anului 2022.

Canalul de televiziune Rusia-1 a pierdut unul din șapte telespectatori (-15%) pe parcursul anului, dar rămâne totuși cel mai popular canal din țară: în vară, a fost urmărit de 14,6% din publicul TV.

NTV, deținut de holdingul Gazprom Media, a reușit să își crească audiența, cota sa de audiență medie zilnică crescând de la 7,9% la 8,7%.


Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Panică la un spectacol de circ în Italia: leii si tigrii din arenă s-au răzvrătit, iar oamenii au...
Digi FM
De 40 de ani împreună, la fel de îndrăgostiți. Goldie Hawn și Kurt Russell, fericiți în vacanța de Crăciun...
Pro FM
Crăciun de lux. Jennifer Lopez, într-o ținută de mii de dolari, în vacanța ei extravagantă din Aspen
Film Now
Cine sunt starurile care vor juca în următorul film al lui Nolan. Filmările, în toată lumea
Adevarul
Lovitura dată de regizorul Dan Chișu la masa de poker. Suma impresionată câștigată în finalul anului
Newsweek
Pensiile vor fi indexate abia în februarie sau martie. De ce NU cresc pensiile din ianuarie?
Digi FM
Michael Bolton, înconjurat de dragostea familiei, de Crăciun. Noua imagine cu celebrul artist, la un an de...
Digi World
Ce culoare este pantoful din imagine? De ce unii văd roz, iar alții turcoaz
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Meg Ryan, despre momentul în care a adoptat o fetiță: „Lucrurile s-au aliniat astfel încât să ne aducă...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...