Doi ofițeri care au târât un pasager cu forța dintr-un zbor suprarezervat al companiei United Airlines au fost concediați, iar alți doi sunt suspendați, au decis oficialii aviației din Chicago, relatează CNN.
Incidentul a avut loc pe 9 aprilie, după ce United Airlines a vândut mai multe bilete decât avea locuri în avion. Aeronava era plină până la refuz, dar compania avea nevoie de patru locuri, pentru angajaţii săi.
Niciun pasager nu a acceptat să coboare atunci când au fost oferite compensaţii financiare. Aşa că au fost aleşi patru oameni cărora li s-a spus că trebuie să părăsească aeronava. Unul dintre aceştia s-a opus vehement iar ceilalţi pasageri au filmat momentul în care este târât, pur şi simplu, prin avion, cu nasul spart.
Departamentul pentru Siguanța Aviației din Chicago a demarat o investigație, la finalul căreia a concluzionat că angajații United au „făcut declarații înșelătoare și că au eliminat în mod voit anumite detalii din rapoartele lor”.
„Pasagerul a fost lovit cu fața de scaun și s-a ales cu o contuzie, un nas spart și doi dinți lipsă, din cauza forței excesive a ofițerilor”, se arată în raportul final al oficialilor.
United Airlines s-a aflat în mijlocul unui scandal greu de gestionat, mai ales că prima reacție a CEO-ului Oscar Munoz a fost una dezamăgitoare și deloc convingătoare. În urma incidentului, compania aeriană a pierdut aproximativ 225 de milioane de dolari în doar o zi.
Medicul David Dao, pasagerul rănit în incident, a vrut să dea compania aeriană în judecată și și-a luat un avocat, însă cazul nu a ajuns la proces, întrucât cele două părți au ajuns la un acord, iar United i-a plătit o sumă de bani pentru a renunța la acuzații.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media