Foto O femeie a stat 100 de ore sub dărâmături. Salvatorii au scos-o în viață după ce au săpat două zile ca să ajungă la ea
Data publicării:
Salvatorii germani au scos în viață o femeie care a stat blocată sub dărâmături 100 de ore. Foto: Twitter
O femeie a fost salvată vineri în oraşul Kirikhan din Turcia de o echipă germană de intervenţie, după ce a petrecut mai mult de 100 de ore sub dărâmăturile unei clădiri devastate de seismele de luni. Salvatorii au săpat aproape 50 de ore prin moloz ca să ajungă la ea, "o muncă la centimetru”, au povestit ei după ce și-au încheiat această misiune. Vineri, la ora prânzului bilanțul indica peste 21.700 de victime, potrivit unui ONG, informează AFP.
"Echipa de salvare a avut nevoie de peste 50 de ore pentru a-şi face drum printre dărâmături şi a ajunge la această femeie", a anunţat pe Twitter ONG-ul german I.S.A.R. Germany.
Femeia de 40 de ani, al cărei prenume este Zeynep, a fost preluată imediat de medici, iar starea ei este stabilă, a precizat acelaşi ONG.
Membrii echipei germane au dezvăluit că au reuşit să o hidrateze cu apă şi suc de fructe cu ajutorul unui furtun. Ei au menţinut contactul cu femeia prin intermediul unui mic puţ.
"Misiunea de salvare a fost foarte complicată, pentru că spaţiul era foarte strâmt", a declarat purtătorul de cuvânt al ONG-ului german, Stefan Geine, care a descris "o muncă la centimetru, realizată cu un ciocan hidraulic". "Femeia a rămas mult timp întinsă pe abdomen, foarte aproape de rude decedate", a adăugat el.
O femeie de 40 de ani din Turcia a fost scoasă în viață de sub dărâmături după 100 de ore. Foto: Twitter/Benjamin Alvarez Femeia de 40 de ani din Turcia a fost scoasă în viață de sub dărâmături după 100 de ore. Foto: Twitter/Benjamin Alvarez
"Şi pentru noi, această intervenţie este unică", a mai spus Stefan Geine, membru al ONG-ului specializat mai ales în asistenţă acordată victimelor unor catastrofe naturale. "Niciodată până acum nu a fost păstrat un contact atât de îndelungat cu o persoană îngropată sub dărâmături".
Femeia a rezistat astfel dincolo de pragul de 72 de ore, considerat crucial în găsirea unor supravieţuitori sub dărâmături.
Peste 90% dintre supravieţuitorii seismelor sunt salvaţi în primele trei zile după producerea catastrofelor. Această durată poate totuşi să varieze destul de mult în funcţie de condiţiile meteorologice, frecvenţa replicilor seismice şi rapiditatea cu care echipele de salvare ajung la faţa locului.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.